ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
|
|||
Ο
Μάριος Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αφρική, αλλά μεγάλωσε και πήγε σχολείο
στην 1990: Ο Μάριος Φραγκούλης μετακομίζει στην Ιταλία για να σπουδάσει φωνητική με τον τενόρο Carlo Bergonzi και αποφοιτά από την Ακαδημία Verdi στο Busetto. 1991: Το «Φάντασμα της Όπερας» στο Her Majesty's Theater στο Λονδίνο όπου παίζει τον ρόλο του ρομαντικού ήρωα «Raoul», με σκηνοθέτη τον Harold Prince. 1991-1992: Σπουδάζει φωνητική με τον τενόρο Alfredo Kraus και συγκεντρώνεται στην φωνητική τεχνική και Ερμηνεία για το Lyric Tenor Repertoire. 1992-1995:
Σπουδάζει Όπερα στο Juilliard School, με δάσκαλο φωνητικής τον Dodi
Protero και με συνεχή υποστήριξη από την υποτροφία «Μαρία Κολλάς»
και παράλληλα με τη βοήθεια της σπουδαίας υποτροφίας «Αλέξανδρος Ωνάσης»,
που κέρδισε το 1992. 1993: Κερδίζει το διεθνή διαγωνισμό φωνητικής Luciano Pavarotti στην Φιλαδέλφεια. Μετά τις σπουδές του στο Juilliard School ο Μάριος Φραγκούλης επιστρέφει στο Λονδίνο για να υποδυθεί τον νεαρό πρωταγωνιστή Lun-Tha στο παραγωγή του φεστιβάλ του Covent Garden «Ο Βασιλιάς κι εγώ» τον Μάιο του 1996. Ερμηνεύει τον ρόλο άλλη μια φορά με την Συμφωνική Ορχήστρα του BBC σε μια έκδοση συναυλίας του μιούζικαλ, δίπλα στην Barbara Cook και τον Josh Ackland στους ρόλους της Άννας και του Βασιλιά. 1996: την ίδια χρονιά του προτείνουν να παίξει τον ρόλο του νεαρού Αγάθωνα σε ένα σύντομο φιλμ του BBC για το «Συμπόσιο του Πλάτωνα». Το έργο γυρίστηκε στην Αγγλία και σκηνοθετήθηκε από τον Christopher Miles. 1997:
Ο Μάριος Φραγκούλης επιστρέφει στην Ελλάδα για να παίξει τον πρωταγωνιστικό
ρόλο στο "Happy End", ένα μουσικό δράμα του Kurt Weil στο
οποίο ενσάρκωνε τον Bill Kracker. Αργότερα τον ίδιο χρόνο παίζει έναν
νεαρό πρωταγωνιστικό ρόλο στις «Ορνιθες» του Αριστοφάνη και εμφανίζεται
σε μερικά από τα καλύτερα αρχαία ελληνικά θέατρα και στο σπουδαιότερο
απ' όλα, της Επιδαύρου. Νοέμβριος
του 1997 - Σεπτέμβριος του 1998: εμφανίζεται μόνος του σε μια ελληνική
και έπειτα ευρωπαϊκή περιοδεία, τραγουδώντας κλασσικά τραγούδια, όπερα,
δημοφιλή τραγούδια, κερδίζοντας έτσι εμπειρία ως solo καλλιτέχνης
σε συναυλία. Ηχογραφεί ντουέτα με τον Γιώργο Νταλάρα και λαμβάνει
τον πρώτο του χρυσό δίσκο που θα γίνει στη συνέχεια πλατινένιος. Η Sony Music Ελλάδος, μετά την επιτυχία δύο ζωντανών εμφανίσεων στην Αθήνα, τον καλεί να ηχογραφήσει το πρώτο του προσωπικό album στην Ελλάδα. Γνωρίζει αμέσως επιτυχία και σε μικρό χρονικό διάστημα παίρνει το δεύτερο χρυσό, δεύτερο πλατινένιο και λίγο αργότερα πρώτο διπλά πλατινένιο album. Έχει δημιουργήσει την δικιά του ορχήστρα και εμφανίζεται τακτικά στην Ελλάδα και την Ευρώπη, προσκαλώντας και νέους τραγουδιστές να εμφανιστούν μαζί του. Τον Ιούλιο του 2000 ο Μάριος Φραγκούλης υποδύθηκε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Tony» σε μια παραγωγή του WEST SIDE STORY, στην Σκάλα του Μιλάνου, με σκηνοθέτη τον Joey Macknealy και διευθυντή ορχήστρας τον Donald Chan. Τον Δεκέμβριο του 2000 κυκλοφόρησε το δεύτερο album του με τη ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού στην Ακρόπολη, στις 28 Αυγούστου του 2000. To album έγινε χρυσό μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του. Μάιος 2001: ο Μάριος Φραγκούλης, προσκεκλημένος από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Κρεμλίνου, είναι ο βασικός ερμηνευτής σε ένα αφιέρωμα στον Βέρντι για τα 100 χρόνια από το θάνατο του. Η μία παράσταση είναι στη Μόσχα και δύο παραστάσεις στην Κύπρο. Καλοκαίρι 2001: ο Μάριος κάνει το ντεμπούτο του στην αρχαία τραγωδία ως πρωταγωνιστής στις «ΒΑΚΧΕΣ» του Ευριπίδη, όπου υποδύεται το ρόλο του Διονύσου. Το έργο σκηνοθετεί ο Βασίλης Νικολαϊδης και σκηνογράφος/ σχεδιαστής κουστουμιών είναι ο Νίκος Γεωργιάδης. Το θέατρο που θα στεγάσει την παράσταση είναι το «Θεσσαλικό θέατρο». Τον Οκτώβριο του 2001, η μαγευτική φωνή του ήχησε στο κατάμεστο Ηρώδειο, στην φαντασμαγορική παράσταση BRAVO CHINA. Ο Μάριος τραγούδησε δίπλα στην Huang Ying, τον Liu Huan και τη Νόνα Μούσχουρη, σε μια παράσταση η οποία προβλήθηκε σε ένα δισεκατομύριο τηλεθεατές στην Κίνα. Τον Ιανουάριο του 2002 τραγούδησε, μαζί με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και τον Διονύση Σαββόπουλο, στην πρώτη εκδήλωση της Αθήνα 2004 για τον εθελοντισμό, μπροστά σε είκοσι χιλιάδες θεατές. |
|||
|