"Κώστας Μακεδόνας"
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ

Ο Κώστας Μακεδόνας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1967. Εκεί μεγάλωσε και, φοιτητής ακόμα της Ανωτάτης Βιομηχανικής, βγήκε στο τραγούδι κάνοντας τις πρώτες εμφανίσεις του στα φοιτητικά στέκια, όπως "αρμόζει" στην παράδοση της Θεσσαλονίκης και των τραγουδιστών νέας γενιάς που έχει γεννήσει. Αυτή ήταν η αρχή και η αφορμή μιας ωραίας περιπέτειας που ξεκίνησε το 1987 και συνεχίζεται ως σήμερα. Ο Σταμάτης Κραουνάκης, γνωστός ιχνηλάτης της αυθεντικότητας, του πρότεινε συνεργασία και συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία. Τον επόμενο χρόνο ('88 -'89) μαζί με τη Βίκυ Μοσχολιού και την Τάνια Τσανακλίδου εμφανίζεται στο TABOO, κάνοντας τους μουσικόφιλους της Αθήνας να ψάχνουν το καλλιτεχνικό "πόθεν έσχες" του νεαρού τραγουδιστή.

Η πρώτη δισκογραφική σύσταση έγινε ένα χρόνο μετά, όταν ο Σταμάτης Κραουνάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου συστήνουν το νέο λαϊκό τραγουδιστή στο album "Δεν Έχω Ιδέα". Ακόμη παίζεται στα ραδιόφωνα. Ακολουθούν οι συνεργασίες με την Ελένη Βιτάλη στις Νταλίκες και με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη στο ZOOM στην παράσταση "Λεωφόρος Β'" των Βουτσινά, Κραουνάκη, Νικολακοπούλου. Δύο συμμετοχές που έδεσαν τον Κώστα Μακεδόνα με την άρρηκτη σχέση τραγουδιστή και πάλκου.

Η συνέχεια ήταν εκρηκτική. Ο πρώτος προσωπικός δίσκος του Κώστα Μακεδόνα "Μόνο Μια Φορά" με λαϊκά τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη (1991). Ο τραγουδιστής δοκιμάζεται σε διάφορα είδη λαϊκών ερμηνειών. Όσο για το αποτέλεσμα, ακόμη παίζεται στα ραδιόφωνα. Τα επόμενα χρόνια ακολουθούν: περιοδεία με τη Χάρις Αλεξίου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Νέα συνεργασία με την Άλκηστη Πρωτοιμάλτη στο ZOOM κι ένα δισκογραφικό παιχνίδι που μόνο παιχνίδι δεν ήταν,"Τι Είν' Η Πατρίδα Μας". Και οι κάμποι είναι και τ' άπαρτα ψηλά βουνά επίσης, αλλά είναι και τα τραγούδια μιας χαρούμενης και συνάμα σοβαρής καθημερινότητας. Αυτό προσπάθησε να ερμηνεύσει μέσα από παλιά και καινούρια λαϊκά τραγούδια ο Κώστας Μακεδόνας, σ'εκείνο το δίσκο του 1992. Ακόμα παίζεται στα ραδιόφωνα.

Έλεγαν οι παλιοί τραγουδιστές ότι το πάλκο είναι μια καινούρια βάφτιση. Ανέβηκες σ' αυτό; Δύσκολα κατεβαίνεις. Ο Κώστας Μακεδόνας μπορεί να είναι ο τύπος του νέου λαϊκού τραγουδιστή αλλά την ίδια στιγμή είναι και "παληός". Του άρεσε που συμμετείχε στην παράσταση "Παραδέχτηκα" στη Θεσσαλονίκη. Του άρεσε που συμμετείχε στην παράσταση "Ανθρώπων Έργα". Μα ίσως να του άρεσε περισσότερο όταν συμμετείχε στην παράσταση "Ακρόαμα" στη Θεσσαλονίκη με άλλους νέους καλλιτέχνες, γιατί εκεί δεν υπήρχαν πρώτα και δεύτερα βιολιά.

Αμέσως μετά, το 1994, ο Γιώργος Ζήκας γράφει ένα λαϊκό δίσκο, το "Γουστάρω", ειδικά για τον Κώστα Μακεδόνα. Με βάση όχι μόνο το ηχόχρωμα του αλλά και την προσωπική αισιόδοξη ματιά του. Τα "μαργαριτάρια" (μ'εφτά πτυχία και πατέρα εισαγγελέα), το "μαγαζάκι" (αχ κακούργα εφορία) και τα "παρτικολλαριστά" έγιναν συνοδεία των ραδιοφωνικών πρωινών μας.
Τo Δεκέμβρη του 1996 κυκλοφόρησε ο ήδη χρυσός δίσκος του "Πάμε Για Ορθοπεταλιές". Ο εμπνευστής του τίτλου ερευνάται ακόμη. Αλλά ήταν σίγουρα εύστοχος. Ο Χρήστος Νικολόπουλος και ο Άρης Δαβαράκης έφτιαξαν ένα γαϊτανάκι από τραγούδια όπου ο Κώστας Μακεδόνας έκανε αυτό που έπρεπε. Να απλώσει το γαϊτανάκι των αθώων, ενίοτε αφελών αλλά ουδέποτε κατακτημένων εφηβικών προσδοκιών.
Η τελευταία του επί σκηνής και επί διετία συνεργασία με τη Δήμητρα Γαλάνη στη ΜΕΔΟΥΣΑ άφησε πίσω ένα διπλό album με τον κάπως προφητικό τίτλο "Να Μείνουν Μόνο Τα Τραγούδια". Και όσο για τον ίδιο, μάλλον θα μείνει παιδί.

Ιούλιος 2000. Κυκλοφορεί το καινούριο album του Κώστα Μακεδόνα με τίτλο "Του Έρωτα Το Φως". Το ελληνικό λαϊκό τραγούδι δίνει και πάλι δυναμικό "παρών" με χαρακτηριστικά ζεϊμπέκικο, ενώ το δυτικό στοιχείο κάνει έντονη την εμφάνιση του με ενορχηστρωτικά -κυρίως- ευρήματα. Ένα παιχνίδι με το χρόνο από τους δημιουργούς αυτού του album, που ξέρουν πως να τον σταματούν. Δήμητρα Γαλάνη, Μανώλης Λιδάκης, Χρήστος Νικολόπουλος, Αντώνης Ανδρικάκης, Θοδωρής Γκόνης, θύμιος Παπαδόπουλος, Βάσος Αργυρίδης, Μπάμπης Αναγιωτός κ.ά.
Ντουέτο με τη Γλυκερία το τραγούδι "Δυο Ναυτικοί".
Ο Κώστας Μακεδόνας ερμηνεύει τα τραγούδια άλλοτε πιο εσωτερικά και άλλοτε με περισσότερη εξωστρέφεια αλλά ποτέ κραυγαλέα. Και καταφέρνει κάτι πολύ δύσκολο.
Να προχωράει μπροστά.

 


©2000 www.musiccorner.gr
All rights reserved