Τα
Χριστούγεννα του 2005 κυκλοφορεί το album "Κάθε τέλος κι αρχή".
Η Ελένη Τσαλιγοπούλου συνεργάζεται πάλι με τον Κώστα Λειβαδά που,
αυτήν τη φορά, υπογράφει όλα τα τραγούδια - σε δύο τραγούδια οι
στίχοι είναι του Μάνου Ελευθερίου ("Μεταξουργείο", "Κορμί
χωρίς ψυχή"), σε ένα του Οδυσσέα Ιωάννου ("Πείσμα"),
ενώ υπάρχει και ένα μελοποιημένο ποίημα του Μανώλη Αλεξίου ("Τα
δεσμά"). Στο τραγούδι "Μαζί ως το ξημέρωμα" η Ελένη
τραγουδά με τον Γιάννη Κότσιρα. Στο τραγούδι "Μεταξουργείο"
συμμετέχει η Σπείρα Σπείρα του Σταμάτη Κραουνάκη. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου
συνεργάζεται για πρώτη φορά με σημαντικούς ενορχηστρωτές όπως οι
Μίκρο, ο Soumka, ο Γιώργος Ζαχαρίου, ο ¶κης Κατσουπάκης, ο Δημήτρης
Μπαρμπαγάλας, ενώ παραμένουν σταθεροί στους ρόλους τους ο Γιώργος
Ανδρέου και ο Θύμιος Παπαδόπουλος.
Στην παρέα μπήκαν ο φίλος και συνεργάτης της Ελένης από παλιά ¶γγελος
Σφακιανάκης και η ¶ννα Γιώτη, για να συμπληρώσουν έτσι την δημιουργική
ομάδα που έφτιαξε το album "Κάθε Τέλος Κι Αρχή".
Χρόνια
φίλοι και συνεργάτες η Ελένη και ο Κώστας, με μια σειρά κοινών επιτυχιών
να τους ακολουθεί (από το "Πιάσε με" ως τα "Παιδιά
των Δρόμων") ονειρεύονταν από πολύ καιρό μια σειρά τραγουδιών
που να εκφράζει αβίαστα την διάθεση τους να αφουγκραστούν την ψυχή
των ανθρώπων "της διπλανής πόρτας". Με αναφορές άλλοτε
στο σύγχρονο ηλεκτρικό ήχο και άλλοτε με τον αέρα των παλιών καλών
λαϊκών τραγουδιών, τα τραγούδια αυτά συνθέτουν μια σφιχτά δεμένη
ενότητα με κεντρικό πρόσωπο μια σημερινή γυναίκα που μιλάει καθαρά
για τις ανάγκες και τα αισθήματα της και ψάχνει να ακούσει την καρδιά
της μέσα στο θόρυβο, να θυμηθεί από πού έρχεται και να βρει πού
πηγαίνει...
Από
το ηλεκτρισμένο arabesque τσιφτετέλι "Μακάρι νa 'ξερα"
και την αιθέρια electronica του "Είναι εντάξει μαζί μου"
ως το καθαρόαιμο χασάπικο "Μη βιαστείς να γυρίσεις" και
το ανυποχώρητο rock
του "Δε θα φύγω από δω (αν δεν τα χάσω πρώτα όλα)", κάθε
τραγούδι του δίσκου λειτουργεί σαν ένα μικρό soundtrack της ιστορίας
που διηγείται.
Ο νέος
δίσκος της Ελένης Τσαλιγοπούλου ακούγεται από την αρχή ως το τέλος
αλλά "κάθε τέλος κι αρχή". Πώς αλλιώς θα μπορούσε να ήταν
άλλωστε;
|