Πρόκειται
για ένα cd που το θεωρώ λίγο εκτός τόπου και χρόνου. Απευθύνεται
ουσιαστικά σε όποιους λάτρεις του Bollywood έχουν απομείνει
στις μέρες μας στη χώρα μας. Προσωπικά πάντως δεν γνωρίζω κανέναν!
Δεν ξέρω αν αυτά τα τραγούδια μπορούν να προκαλέσουν αίσθηση στις
μέρες μας, έστω κι αν κάποτε έκαναν τρελή επιτυχία στον κινηματογράφο.
Για
όσους δεν γνωρίζουν, το Bollywood είναι το Hollywood της Ινδίας!
Κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του '50, ο ελληνικός κινηματογράφος
είχε κατακλυστεί από αυτές τις ταινίες! Η Βούλα Πάλλα είναι
τραγουδίστρια που δεν υπάρχει σήμερα, πέθανε το 1980. Τη δεκαετία
του '60 έκανε μεγάλες επιτυχίες και ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τραγούδια
από τον ινδικό κινηματογράφο (Bollywood) "μεταγλωτισμένα"
με ελληνικό στίχο. Τέτοια τραγούδια υπάρχουν σε αυτό το album.
Θα πρέπει να σημειώσω πως τα περισσότερα Bollywood κομμάτια "πολιτογραφήθηκαν"
ελληνικά και μάλιστα απέκτησαν ξαφνικά έλληνες μουσικούς ως "θετούς
γονείς"! Συνήθως δεν αναφερόταν η ινδική τους καταγωγή και
προβάλλονταν ως συνθέσεις δικών μας μουσικών. Κάποια από αυτά
μάλιστα έκαναν τεράστια επιτυχία και ακούγονται πολύ μέχρι και
τις μέρες μας! Τρανταχτά παραδείγματα είναι τα "Όσο αξίζεις
εσύ", "Μαντουμπάλα", "Αυτή η νύχτα μένει",
"Μου λένε να μη κλαίω", "Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις",
"Γύρισε κοντά μου" (τεράστιες επιτυχίες όλα!) που οι
αρχικές τους εκτελέσεις γεννήθηκαν στο Bollywood, αλλά εδώ κυκλοφόρησαν
ως επιτυχίες ελλήνων μουσικών! Η Μαντουμπάλα μάλιστα που έγινε
τεράστια επιτυχία, είναι Ινδή ηθοποιός από τις πιο διάσημες στο
Bollywood, όπως και η Ναργκίς που αναφέρεται στον τίτλο αυτού
του album.
Για
να είμαι ειλικρινής, αναγνωρίζω την αξία του όλου εγχειρήματος,
αλλά τα περισσότερα τραγούδια αυτού του cd δεν μπόρεσα να τα ακούσω
χωρίς να τα τρέχω γρήγορα για να τελειώσουν! Δεν είναι άλλωστε
από τα κορυφαία που κυκλοφορύσαν τότε. Καλύτερα ακούσματα πιστεύω
πως είναι μετά το 13ο κομμάτι όπου αναφέρονται ως bonus tracks.
Ίσως πάντως κάποιοι παλιότεροι τα γνωρίζουν και τα ακούσουν με
νοσταλγία...
Όπως
και να 'χει, το cd διατηρεί λόγω του ιδιαίτερου περιεχομένου του,
μια έννοια "συλλεκτικής" δουλειάς.
|