|
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
|
Ο Θάνος
Μικρούτσικος μας σύστησε τον Οκτώβριο του 2007 τη Ρίτα Αντωνοπούλου,
μια νέα ερμηνεύτρια που ξεχώρισε για την εκφραστικότητα, την πειθαρχία
και τη δύναμη της φωνής της.
Επιλογή για την οποία δικαιώθηκε, αφού τα τραγούδια υπηρετήθηκαν
με σεβασμό στο δημιουργό αλλά με το προσωπικό ύφος της Ρίτας που
καταχωρήθηκε στη συνείδηση των μουσικόφιλων ως ώριμη και στιβαρή
τραγουδίστρια.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά, η Ρίτα Αντωνοπούλου καλείται να δοκιμαστεί
στα νέα τραγούδια που έγραψαν γι' αυτήν ο Θάνος Μικρούτσικος και
ο Οδυσσέας Ιωάννου.
«Πάμε ξανά απ’ την αρχή», 14 τραγούδια που ξαναφέρνουν στο προσκήνιο
αυτό που κάποτε αποτελούσε τον κανόνα στην ελληνική δισκογραφία
και σήμερα είναι απλώς η εξαίρεση: τη διαδικασία δημιουργίας ενός
δίσκου που να βασίζεται στο τρίπτυχο συνθέτης-στιχουργός-ερμηνευτής.
«Αυτός είναι ο τρόπος που μας αρέσει να κάνουμε δίσκους. Οι επαφές,
τα τηλέφωνα, τα φαγητά, οι κουβέντες, οι πλάκες, οι ανησυχίες, κατά
τη διάρκεια που γράφεις τα τραγούδια, είναι η μισή δουλειά» εξηγούν
οι δύο δημιουργοί, για τους οποίους η φρεσκάδα και η «μαγκιά» της
Ρίτας υπήρξε καταλύτης.
Το αποτέλεσμα, 14 επίκαιρα τραγούδια που συνεγείρουν και συγκινούν.
Έτσι κι αλλιώς, σημασία έχει η συνάντηση...
|
ΤΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
|
Ένα
χρόνο μετά το "Για φωνή και ορχήστρα", ο Θάνος Μικρούτσικος
συνεργάζεται ξανά με τη Ρίτα Αντωνοπούλου, αυτή τη φορά
γράφοντας 14 ολοκαινούρια τραγούδια σε συνεργασία με τον Οδυσσέα
Ιωάννου ο οποίος έγραψε τους στίχους.
Ξεκινώντας
από τους στίχους, ο Οδυσσέας Ιωάννου έχει κάνει εξαιρετική δουλειά:
παίρνει το "Here be monsters" πού έγραφαν οι παλιοί
χάρτες στα όρια τους και το χρησιμοποιεί για να περιγράψει τα
όρια που βάζουμε στον κόσμο μας ("Οι χαρτογράφοι"),
περιγράφει ολοζώντανα ένα χωρισμό ("Πάρε τη ζωή μου μία κι
έξω") και γενικώς γράφει όμορφους στίχους που ταιριάζουν
γάντι στη μουσική του Μικρούτσικου, φανερώνοντας ένα αξιοζήλευτο
επίπεδο συνεννόησης ανάμεσα στους δύο δημιουργούς.
Μουσικά,
το πιάνο του Θάνου Μικρούτσικου οδηγεί τα κομμάτια αλλά σε πολλά
από αυτά είναι καθοριστική η συμβολή των υπόλοιπων μουσικών που
πέρνανε δόσεις από λαϊκό, ροκ και jazz υπό την καθοδήγηση του
ίδιου του Μικρούτσικου και του Θύμιου Παππαδόπουλου που υπογράφουν
την ενορχήστρωση. Ξεχωρίζουν οι όμορφες πινελιές της κιθάρας του
Δημήτρη Σινογιάννη και η ...μονοπρόσωπη ορχήστρα που λέγεται Θύμιος
Παππαδόπουλος, χωρίς να θέλω να αδικήσω κανέναν από τους υπόλοιπους
(πλήρης λίστα στο ένθετο του CD) αφού πρόκειται για μια συνολικά
καλή δουλειά. Το αποτέλεσμα είναι μια ποικιλία στους ήχους, από
τη δραματικότητα του "Θα 'ρθουνε μέρες" (που ομολογουμένως
μου έπεσε βαρύ - ο δίσκος έχει γενικά μια βαριά ατμόσφαιρα σε
αρκετά σημεία) στο βαρύ ζεϊμπέκικο "Πιτσιρικάς" και
από τα ροκ riff του "Δεν είναι η σιωπή φωνή" στην jazzy
ατμόσφαιρά του "Εσωτερικοί μετανάστες".
Όσον
αφορά τη Ρίτα Αντωνοπούλου, το ερμηνευτικό της ταλέντο ήταν γνωστό
και το επιβεβαιώνει και εδώ είτε με δυναμικές ερμηνείες είτε με
πιο υποβλητική ή τρυφερή προσέγγιση.
|
|
...
Δύο ικανοί δημιουργοί, μια δυνατή ερμηνεύτρια, ένα σύνολο ταλαντούχων
μουσικών - όλα τα υλικά ξεχωρίζουν με τον τρόπο τους ...
|
|
Περιέχει
τους στίχους, σημείωμα των Μικρούτσικου - Ιωάννου, credits. Η βασική
ιδεά στο artwork είναι το μετρό ... |
|
"Πάρε
τη ζωή μου μία κι έξω", "Κάνε με πάλι να μπορώ",
"Πιτσιρικάς", "Με μια νίκη-με μια ήττα" ... |
|
"Με
μια νίκη δεν κερδίζεις,
με μια ήττα δεν ξοφλάς
Με ένα όχι καθαρίζεις,
με ένα ναι παντού χρωστάς...
Έξω
στο δρόμο βράζει η πόλη,
κι όλοι στα κέφια μιας ζαριάς
Εκεί που φέρνεις το πιστόλι
Στο στόμα σου και το φιλάς"...
(στίχοι: Οδ. Ιωάννου - "Με μια νίκη - με μια ήττα")
|
Music
Corner
|