|
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
|
Οι
Θεσσαλονικείς Breathless έρχονται μέσω της On Stage Records να ταράξουν
και αυτοί με την σειρά τους τα νερά της σύγχρονης ποπ κουλτούρας
με το πρώτο τους άλμπουμ, θυμίζοντας σε όλους ότι το Rock &
Roll είναι εδώ ζωντανό όσο ποτέ.
Το πρώτο άλμπουμ των Breathless απαρτίζεται από 12 συνολικά κομμάτια
τα 10 εκ των οποίων είναι καινούργιες συνθέσεις ενώ υπάρχουν και
δύο διασκευές.
Το πολυδιασκευασμένο "Twenty Flight Rock" του Eddie Cochran
είναι μια ευκαιρία να επιδείξουν πως γνωρίζουν το πώς να συνδυάζουν
την αυθεντική μουσική του '50 με μια πιο Revival Teddy Boy αισθητική.
Η άλλη διασκευή είναι το "Who Slapped John" του Gene Vincent
χαμένο σε μια "live" party ατμόσφαιρα καθώς εκτός από
την μπάντα ηχογραφήθηκαν ζωντανά όλες οι φωνές, τα σχόλια, τα παλαμάκια
και οι τσιρίδες της τρελοπαρέας της On Stage Records, η οποία περιέκλειε
άτομα από άλλες μπάντες καθώς και φίλους του γκρουπ οι οποίοι βρίσκονταν
σε μεγάλα κέφια εκείνο το βράδυ.
Από τις καινούργιες συνθέσεις, το άλμπουμ ανοίγει το εκρηκτικό "Rockabilly
Walls" - ένα τραγούδι το οποίο από μόνο του αποτελεί μία αναφορά
στο Rockabilly και στους τύπους με τα γυρισμένα τζιν, τις φαβορίτες
και τα "κοκόρια". Τα "What To Do!" και "Red
Hot Mama" κινούνται στο ίδιο εκρηκτικό Rockabilly ύφος με έντονες
κιθάρες , εκρηκτικά σόλο και ρυθμό ακούραστα δυνατό και χορευτικό.
Οι Breathless έρχονται όμως να δώσουν το παρόν και στις Teddy Boy
επιρροές τους στο "Cruisin' For Brusin'" μια δυνατή αλλά
και γλυκιά μελωδία αλλά και στο "Out Of Your Door" στο
οποίο εκτός των άλλων το παρόν δίνουν επιπρόσθετα κρουστά και πιάνο.
Από αυτό το CD όμως δεν λείπουν οι μπαλάντες. Δύο ερωτικά κομμάτια
αποτελούν ίσως την έκπληξη αυτού του εγχειρήματος . Το "How
Long Will It Last" είναι μια μελωδία "κλεμμένη" από
τα '50s. Με έντονα τα Doo Wop στοιχεία και τέσσερις εκπληκτικές
φωνές να πλαισιώνουν την βασική, το κομμάτι απογειώνει ένα πολύ
μελωδικό σόλο από την κιθάρα και θυμίζει ίσως πολλά από Dion &
the Belmonts , Frankie Lymon & The Teenagers, The Crests και
παρόμοια άλλα φωνητικά γκρουπ του '50. Η δεύτερη μπαλάντα είναι
αναμφισβήτητα το τραγούδι για το οποίο ξοδεύτηκαν οι περισσότερες
ώρες στο στούντιο προκειμένου να φτάσει στα αυτιά σας ως έχει. Στο
"Τhe Way We Used To Be" εκτός από τους Breathless ηχογράφησαν
και πάλι οι Thunderbirds - το ίδιο τετραμελές φωνητικό γκρουπ που
ηχογράφησε σε πέντε συνολικά τραγούδια του δίσκου - όμως με την
προσθήκη και μιας πέμπτης φωνής, ενώ εκτός από κιθάρες, μπάσο και
τύμπανα, ηχογραφήθηκε πιάνο αλλά και δεκατέσσερα αληθινά βιολιά
προκειμένου να δοθεί μια ορχηστική αισθητική. Μια κλασική μορφή
μπαλάντας που σε άλλους μπορεί να παραπέμψει σε τραγούδια του Elvis
Presley ή του Roy Orbison ή σε άλλες παρόμοιες μπαλάντες του παρελθόντος
προσπαθώντας όμως πάντα να διατηρήσει την φρεσκάδα της και την επαφή
της με το σήμερα.
Από τα υπόλοιπα τραγούδια ,το "Believe You Pretty Baby"
με πολύ έντονο echo στη φωνή θυμίζει στους ακροατές ότι οι Breathless
είναι πιστοί φαν του Gene Vincent, ενώ τα "Wild Little Suzie"
και "Hot Rod Kid" είναι δύο ρυθμικές Rock & Roll μελωδίες
που συμπληρώνουν ευχάριστα το Album.
|
ΤΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
|
Ακολουθώντας
το λεπτομερές δελτίο τύπου, λίγα μπορούμε να προσθέσουμε όσον
αφορά τη μουσική που παίζουν οι Breathless. Εάν έχετε έστω
και ελάχιστες γνώσεις γύρω από το rock n' roll της δεκαετίας του
1950 τότε θα αναγνωρίσατε τα συγκροτήματα που εμπνέουν τους Breathless
και σε ποιον ακριβώς ήχο στοχεύει το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο
"First Take!": αγνό, αυθεντικό rockabilly που
οφείλει περισσότερα στον ήχο του Gene Vincent (με τη χαρακτηριστική
ηχώ) παρά στον Jerry Lee Lewis παρότι ένα τραγούδι του "Killer"
δανείζει το όνομα του στο Θεσσαλονικιώτικο συγκρότημα - για την
ακρίβεια, πιάνο ακούγεται μόνο σε 2 κομμάτια. Το μπάσο και τα
ντραμς στήνουνε τους καταιγιστικούς ρυθμούς, η κιθάρα του Johnny
Iron χρησιμοποιεί τα κόλπα του Cliff Gallup, και ο Manos Wild
προσπαθεί να ξαναζωντανέψει τους rockabilly ήρωές του με τις ερμηνείες
του. Και όταν οι ρυθμοί πέφτουν, το γκρουπ φανερώνει και μια πολύ
καλή αίσθηση της μελωδίας, ιδίως στο α λα Roy Orbison "The
way we used to be".
Αφού
λοιπόν περισσεύει χώρος, πρέπει να εξομολογηθώ ότι η αντικειμενικότητά
μου περιορίζεται εδώ καθώς το rock n' roll της δεκαετίας του 1950
ήταν το πρώτο είδος μουσικής που άκουσα συνειδητά και με ενθουσιασμό.
Και μολονότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε και παρόλο που
δεν έγινα ποτέ "ροκαμπιλάς" (ξέρω αρκετό κόσμο πραγματικά
"τρελαμένο" με αυτή τη μουσική και τη σχετική κουλτούρα
και δεν μπορώ να αναμετρηθώ μαζί τους), δεν παύει να με ξεσηκώνει
ιδίως όταν παίζεται με το κέφι και τον ενθουσιασμό των Breathless.
Και δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να είναι "ροκαμπιλάς"
για να εκτιμήσει την προσπάθειά τους - αρκεί να είναι φίλος του
καλού, ανόθευτου rock n' roll.
|
|
...
Το κέφι, το πολύ καλό παίξιμο, τα έγχορδα του "The way we
used to be", τα φωνητικά στο ίδιο και το "How long will
it last" ...
|
|
Περιέχει
στίχους, ευχαριστήρια σημειώματα και λίγες φωτογραφίες... |
|
"The
way we used to be", "How long will it last", "Wild
little Suzie", "Believe you pretty baby", "Hot
Rod kid" ... |
|
Από
το πρώτο κομμάτι, οι Breathless δηλώνουν ευθαρσώς από πούθε κρατάει
η μουσική σκούφια τους:
"Elvis'
name stands first because he 's the King,
Jerry Lee & Chuck Berry - such a crazy team
Carl & Gene & Eddie and Burnette behind
Little Richard & Buddy Holy you will find
And the Stray Cats follow as the Rockin' Rolls
At the great big giant Rockabilly Walls" ...
(στίχοι: Manos Wild - "Rockabillly Walls")
|
Music
Corner
|