|
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
|
Για
μένα η μουσική για τον κινηματογράφο είναι μεγάλη πρόκληση. Κάθε
ταινία είναι και μια διαφορετική περιπέτεια. Είναι κάπως σαν γρίφος:
πρέπει ταυτόχρονα να εκφραστώ σαν συνθέτης να υπηρετήσω την εικόνα,
να μεταφράσω μουσικά συναισθήματα, δράση, καταστάσεις, να έχω στο
μυαλό μου το συνολικό όραμα του σκηνοθέτη και - αν είμαι τυχερός
- η μουσική στο τέλος να στέκει και ανεξάρτητα από την εικόνα!
Μουσική για εικόνες η εικόνες για μουσική..... Οταν έπαιξα τις πρώτες
μου μουσικές στον Άκο Δασκαλόπουλο για να μου γράψει στίχους τον
άκουσα για πρώτη φορά να μου περιγράφει τις εικόνες που του γεννούσε
η μουσική μου. Αυτό το συμβάν έμεινε καρφωμένο στο μυαλό μου. Ίσως
να μου έγινε έμμονη ιδέα, αλλά από τότε και ενώ συνέχιζα να γράφω
τραγούδια, όταν έκλεινα τα μάτια μου έβλεπα πάντα εικόνες. Μέχρι
που έγραψα το πρώτο μου score για το Diary of a Lost Girl, μια υπέροχη
ταινία του G.W Pabst και έτσι βούτηξα στον κόσμο της κινηματογραφικής
μουσικής.
Κάθε ταινία είναι λοιπόν μια αφορμή για μένα να εξερευνήσω μουσικά
τον εαυτό μου, ακόμα και να έρθω πιο κοντά στους συνθέτες που αγαπώ.
Βλέποντας ένα φιλμ σχεδόν πάντα οι σκηνοθέτες θέλουν ένα βασικό
θέμα. Και είναι πάντα μια λεπτομέρεια, μια κίνηση ενός ανθρώπου,
ένα αναπάντεχο πλάνο της φύσης, και συχνά οι ατέλειωτες συζητήσεις
με το σκηνοθέτη που θα γεννήσουν την πρώτη μουσική.
Από εκεί και πέρα περνάω ατέλειωτες ώρες με τους ηθοποιούς μπροστά
στην οθόνη και σχεδόν γίνομαι ένα με αυτούς. Η μουσική μπορεί να
ξεγελάσει τους θεατές μιας ταινίας. Μπορεί να μπει στο υποσυνείδητο
τους και να τους οδηγήσει όπου θέλει αυτή. Γι' αυτό η ισορροπία
με την εικόνα είναι πολύ λεπτή. Πολλές φόρες μια νότα παραπάνω ή
πιο λίγο και η σκηνή αλλάζει τελείως. Αυτό μοιάζει με παιχνίδι...
Στο cd αυτό βρίσκονται μουσικές που έγραψα στην Ελλάδα και στην
Αμερική καθώς και ένα κομμάτι για τον θεατρικό Don Juan. Και τρία
τραγούδια με τρεις υπεροχές φωνές: Χάρις Αλεξίου, Γιώργος Νταλάρας
και Χρήστος Θηβαίος. Άλλωστε ξεκίνησα από το τραγούδι - ευτυχώς
- και μετά σπούδασα ...τη μουσική. Αυτό με κάνει πολύ ευτυχισμένο,
γιατί το τραγούδι είναι ιδιαίτερη τέχνη. Το τραγούδι με συγκινεί,
με απογειώνει και με βάζει μέσα στο παρόν-παρελθόν, δηλαδή με τοποθετεί
μέσα στο χρόνο. Ενώ με τη μουσική κολυμπάς σε χώρο και χρόνο κατά
το δοκούν!
Θέλω πραγματικά να κάνω μουσική, όσο περισσότερο μπορώ και να συμμετέχω
σε δουλειές που είναι ειλικρινείς και έχουν κάποια θετικά μηνύματα.
Η μουσική είναι η πιο αφηρημένη γλώσσα. Είναι για μένα ο μόνος τρόπος
να συνυπάρχω αρμόνικα με τον υπόλοιπο κόσμο. Σε μια εποχή που συμβαίνουν
σημεία και τέρατα σε όλο τον πλανήτη και σε μια περίοδο που όπου
βλέπει κάνεις γύρω του τόση δυστυχία είναι για μένα μεγάλη πολυτέλεια
να ασχολούμαι με τη μουσική. Θεωρώ πως το λιγότερο που έχω να κάνω
είναι να είμαι ειλικρινής στην τέχνη μου. Έτσι νομίζω ότι συνεισφέρω
θετικά και στους γύρω μου.
|
ΤΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
|
Ο
Μίνως Μάτσας, που έχει χαρίσει υπέροχα τραγούδια στην ελληνική
δισκογραφία, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στην άλλη πλευρά του
Aτλαντικού. Μετά τις σπουδές του στη φημισμένη σχολή Τζούλιαρντ
της Νέας Υόρκης, εγκατεστημένος πλέον στο Λος Άντζελες, ασχολείται
με την κινηματογραφική μουσική και όχι μόνο.
Ο
δύο φορές βραβευμένος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης συνθέτης, μία
για την ταινία "Eduart" το 2006 και μία φέτος για το
"Σκλάβοι στα δεσμά τους", κυκλοφορεί μία συλλογή με
μουσικά θέματα από την φιλμογραφία του.
Στον
δίσκο αυτό θα βρείτε τα κινηματογραφικά θέματα της ταινίας "Οι
Σκλάβοι Στα Δεσμά Τους" του Τ. Λυκουρέση καθώς και το τραγούδι
της ταινίας με τίτλο "Αμίλητο νερό", με την εκπληκτική
ερμηνεία της Χαρούλας Αλεξίου σε στίχους του Ισαάκ Σούση.
Ακόμη
θα βρείτε τα μουσικά θέματα ταινιών όπως το "Diary of a lost
girl" του G.W. Pabst, με την οποία έκανε και το ντεμούτο
του ως κινηματογραφικός συνθέτης, του βραβευμένου "Eduart"
της Α. Αντωνίου, του "Η αγάπη είναι ελέφαντας" του Στρ.
Τζίτζη καθώς και της θεατρικής παράστασης "Ο Δον Ζουάν Στο
Soho" του Κων. Μαρκουλάκη.
Επίσης
στον δίσκο υπάρχει και το τραγούδι "Salonica", από το
ομώνυμο ντοκιμαντέρ, με την φωνή του Γιώργου Νταλάρα σε στίχους
του Ισαάκ Σούση και το "Deep Sea" από την ταινία "Eduart"
με την φωνή του Χρήστου Θηβαίου σε στίχους του Οδυσσέα Ιωάννου.
Το
"Music For Films" αποτελεί μία υπέροχη μουσική
διαδρομή με μερικά από τα ωραιότερα μουσικά θέματα του Μίνωα Μάτσα.
Από το ελληνικότατο σόλο μπουζούκι του "The Parthenon"
μέχρι το άρωμα Αργεντινής στο "The Elephant's Tango"
και από την τζαζ αισθητική του "A Different Tune" μέχρι
το επικό "Slaves In Their Bonds".
Μια
πραγματικά υπέροχη μουσική διαδρομή που αξίζει να απολαύσετε,
ειδικά οι λάτρεις του είδους!
|
|
...
Το Sleepwalk, το κομμάτι που "ανοίγει" το δίσκο, ενάμιση
λεπτό αρκεί για να μας προϊδεάσει για το τι θα ακολουθήσει. Η
ερμηνεία της Χάρις Αλεξίου στο "Αμίλητο νερό" ...
|
|
Λιτό
artwork. Δεν υπάρχει ένθετο, παρά μόνο η αναγραφή των ταινιών από
τις οποίες είναι τα θέματα και κάποιες πληροφορίες, στο πίσω μέρος
του εξωφύλλου (στη θήκη του cd). |
|
"Slaves
in their bonds", "Andrei Tarkovsky's theme", "Don
Juan in Soho", "A different tune", "The final
decision", "Amilito nero", "Deep sea" ... |
|
"Οι
εποχές ξοδεύονται, προτού ν' αλλάξουν γνώμη
κι οι ενοχές παιδεύονται σ' ανύποπτες σκιές
και πριν να δέσει σαν καρπός στο σώμα η συγγνώμη,
πέφτουν και χαραμίζονται στο χώμα οι βροχές.
Πες
μου, πού πάει η θάλασσα και πού η κορφή τελειώνει
και μη μου λες πως διάλεξα τον τρόπο που θα ζω.
Χρόνια σωπαίνει μέσα μου ο κύκνος και το αηδόνι
χρόνια στεγνώνει μέσα μου τo αμίλητο νερό"...
(στίχοι: Ισσάκ Σούσης - "Αμίλητο Νερό")
|
Music
Corner
|