|
|
«Αυτό
που εκπροσωπούμε είναι γενικά η μουσική» |
|
Πέμπτη απόγευμα και το πρόγραμμα προβλέπει κουβεντούλα με δύο από τους βασικούς συντελεστές του group 4ΕΠΟΧΕΣ, Γιώργο Αλουπογιάννη (Φωνή) και Δημήτρη Κοτάκο (κρουστά) για να μιλήσουμε για αυτούς και τη μουσική τους. Μετά από ένα μικρό μπερδεματάκι και χάρη στην υψηλή τεχνολογία της «κινητής τηλεφωνίας» τους βρήκαμε και μας βρήκανε σ' ένα καφέ στη ΣΤΟΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ όπου μιλήσαμε για πολλά ενδιαφέροντα...
M.C.: Είστε νεοεμφανιζόμενοι στην Ελληνική μουσική σκηνή
και ο κόσμος δεν γνωρίζει ίσως πολλά πράγματα για το group. Πως ξεκίνησε
γενικά Γιώργο η σχέση σου με τη μουσική; M.C.:
Είχες επαφή με τη μουσική από τα μαθητικά σου χρόνια; M.C.:
Τα πρώτα μουσικά ερεθίσματα και επιρροές; Τι μουσική άκουγες; M.C.:
Πως αντέδρασαν οι γονείς σου όταν έβλεπαν ότι όλη αυτή η ενασχόλησή
σου με τη μουσική, πιθανόν σε αποσπούσε από κάποια άλλα πράγματα,
όπως τις σπουδές σου στο παιδαγωγικό; M.C.:
Κι εσύ Δημήτρη; Κάπως έτσι ξεκίνησες; M.C.:
Μου έκανε εντύπωση το όνομα "4 Εποχές".
Κρύβει κάποιο συμβολισμό; Σαν να λέμε ..."καλλιτέχνες παντός
καιρού"; M.C.:
Δηλαδή ήσουν μέλος σε κάποιο άλλο group; M.C.:
Οι υπόλοιποι συνεργάτες του group; M.C.:
Έχω παρατηρήσει ότι πολλές επιτυχίες έχουν βγει μέσα από παρεϊστικες
δουλειές. Όταν όμως φτάνουν στο μεγαλύτερο σημείο της επιτυχίας τους
διαλύονται. Και αναρωτιέσαι γιατί. Αλλάζουν οι στόχοι, οι επιθυμίες,
τα κίνητρα; Δ.Κ.: Μην το βλέπεις σαν σχήμα ένα group. Στην ουσία είναι μια παρέα. Όπως μπορεί να υπάρχουν διακυμάνσεις στις σχέσεις μιας παρέας, έτσι μπορεί να συμβαίνει και σε ένα group. M.C.:
Ναι αλλά εγώ απορώ γιατί ένα group συνήθως διαλύεται πάνω στις μεγάλες
"δόξες" του... Δ.Κ.: Πολλές φορές για τους ανθρώπους που προβάλλονται από τα μέσα, πλάθουμε μέσα μας ένα μύθο. Αλλά είναι σαν να είσαι σε ένα μπαλκόνι το καλοκαίρι και να βλέπεις ένα ζευγάρι να περπατάει χέρι χέρι στην παραλία και να λες τι ωραίο ζευγάρι είναι! Μπορεί όμως αυτό το ζευγάρι να πλήττει! Αυτό που βλέπεις πολλές φορές δεν είναι η αλήθεια. M.C.:
Εμφανίζεσαι πάλι στο "Σταυρό του Νότου" σε ένα μαγαζί που
έχει αλλάξει πολύ σήμερα. Αν και είναι νωρίς για επιστροφές στο παρελθόν,
αναπολείς καθόλου τον παλιό "Σταυρό του Νότου"; M.C.:
Εννοείς να κάνει συναυλίες; Γ.Α.: Ο "Σταυρός του Νότου" ξέρεις είναι ένας πολύ συγκεκριμένος χώρος με πολύ συγκεκριμένο κοινό. Μπορεί να έχει απήχηση, μπορεί να είναι πολύ της μόδας και να σε βλέπει πολύς κόσμος, όμως είναι αλλιώς όταν τραγουδάς σε πιο ευρύ κοινό. Δ.Κ.: Η χαρά της μπάντας, είναι το ταξίδι, ο δρόμος... Να μπει σε ένα φορτηγάκι και να γυρίζει την επαρχία. Οι στιγμές που έχουμε περάσει τραγουδώντας στην επαρχία είναι ότι καλύτερο έχουμε ζήσει. M.C.:
Και ησυμμετοχή σου στις 19/1 με τον Δημήτρη Κοργιαλά σε Live εμφάνιση; M.C.:
Συμμετείχες επίσης στο soundtrack του Τσεμπερόπουλου "πίσω πόρτα".
Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία; Δ.Κ.: Μιας και μιλάμε για παραγωγούς να αναφέρουμε ότι η Ντόρα Ρίζου είναι παραγωγός μας στη Lyra. Παραγωγός όμως για τις "4 εποχές" είναι ο Κώστας Παρίσης από τα "Υπόγεια Ρεύματα". Γ.Α.: Ο οποίος είναι και υπεύθυνος για μεγάλο ποσοστό από αυτά που ακούγονται στον τελευταίο μας δίσκο. M.C.:
Στίχοι και μουσική του δίσκου σας; M.C.:
Πως είναι να δίνεις μορφή σ' αυτά που νιώθεις είτε γράφοντάς τα είτε
μελοποιώντας; Γ.Α.: Είναι πολύ όμορφο το συναίσθημα να γράφεις δικά σου πράγματα. Οι εικόνες που έχεις μέσα στο μυαλό σου, παίρνουν ξαφνικά μορφή. M.C.:
Αγχώνεσαι στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας; M.C.:
Και όταν βγει ο δίσκος; Δ.Κ.: Είμαστε τυχεροί όμως που είμαστε και στη Lyra η οποία κάνει φοβερή δουλειά και προωθεί με σωστό τρόπο τις διάφορες παραγωγές. Γ.Α.: Το ευτύχημα είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που πραγματικά πιστεύουν σε μας και προωθούν τη δουλειά μας. Η συνεργασία μας είναι εκπληκτική. Δεν μας πίεσαν ποτέ, ακόμη και στον πρώτο μας δίσκο. Είναι φοβερά συνεργάσιμοι. M.C.:
Μήπως επειδή η Lyra δεν είναι πολυεθνική; Δ.Κ.: Υπάρχουν και παραδείγματα. Όταν η Lyra υποστήριξε τον Μάλαμα, το έκανε για δέκα ολόκληρα χρόνια. Μέχρι και το '98, οι δίσκοι του Μάλαμα δεν έκαναν τις φοβερές πωλήσεις, όμως ή εταιρία συνέχισε να τον πιστεύει και να τον στηρίζει και έτσι φτάσαμε στο μεγάλο μπάμ που έχει γίνει σήμερα με τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη και τους χρυσούς δίσκους. M.C.:
Μπορεί η εταιρεία να επηρρεάσει τις επιλογές του καλλιτέχνη; Δ.Κ.: Από τη στιγμή που μια εταιρεία δαπανά αρκετά εκατομμύρια είναι λογικό να έχει και τις απαιτήσεις της, είναι λογικό να επιδιώκει να κερδίζει με το παραπάνω αυτά τα λεφτά.
Δ.Κ.: Για μένα η κύρια απειλή αυτή τη στιγμή για τις εταιρείες είναι το Internet και τα mp3. Πρέπει η εταιρείες να ψάξουν γρήγορα να βρουν πως θα αντιμετωπίσουν αυτή την απειλή. M.C.:
Θα βάζατε εσείς 1-2 τραγούδια σας να ακούγονται στο internet; M.C.:
Δεν είναι ωραίο να μπαίνεις στο napster και να κατεβάζεις ότι τραγούδι
θέλεις; Δ.Κ.: Η λύση είναι νομίζω να μειώσουν οι εταιρείες τις τιμές των cd, ώστε να είναι πιο εύκολο να τα αγοράσει κάποιος. Και μια λύση είναι να αρχίσουν σιγά σιγά και στην Ελλάδα να βγαίνουν παραγωγές με λίγα τραγούδια, μέχρι 5 ας πούμε, οι οποίες θα πωλούνται αρκετά πιο φθηνά. M.C.:
Η γνώμη σας για τα Video clip; Γ.Α.: Εντάξει βοηθάει, όσο βοηθάει όμως και ένας ραδιοφωνικός σταθμός που παίζει συχνά τα τραγούδια σου. M.C.:
Η μουσική την οποία εκπροσωπείτε
είναι η rock; M.C.:
Σας ενοχλεί δηλαδή να σας χαρακτηρίσουν "ροκάδες"; Γ.Α.: Είναι και λίγο ανόητο στη μουσική να βάζεις ταμπελίτσες και να λες αυτό είναι rock κι αυτό δεν είναι. Δεν έχει νόημα. M.C.:
Ως προς τον ήχο δεν έχει νόημα; M.C.:
Γενικά τι μουσική ακούτε; Δ.Κ.: Αν με ρωτούσες ποιοι ήταν οι δίσκοι που χαρακτήρισαν τη δεκαετία που πέρασε στην Ελλάδα, θα σου έλεγα ότι ήταν το "μάνα η γη" των Apurimac, ο προηγούμενος δίσκος του Μανώλη Φάμελλου "καθώς μικραίνει η μέρα", ο πρώτος δίσκος από τους "Συνήθεις ύποπτους" και ο καλύτερος όλων, ο δίσκος του Αλκίνοου Ιωαννίδη "ο δρόμος, ο χρόνος και ο πόνος". Αυτοί οι 4 δίσκοι πιστεύω ότι χαρακτήρισαν τη δεκαετία. M.C.:
Τα σχέδιά σας για το μέλλον; M.C.:
Με τον Βαγγέλη Γερμανό ξέρω πως έχετε κάποιες επαφές... M.C.:
Ποιους άλλους αγαπάτε πολύ; Γ.Α.: Συμφωνώ κι εγώ. Τον Χάρη και τον Πάνο τους παρακολουθώ από πολύ μικρός. Και όταν για πρώτη φορά τους συνάντησα και μίλησα με τον Πάνο, ένιωθα το γόνατά μου να λυγίζουν. Δ.Κ.: Αν κάτσεις να μιλήσεις μια ώρα με τον Πάνο, μετά θέλεις τουλάχιστον ένα 24ωρο για να "συνέλθεις". Γ.Α.: Έχει φοβερή ενέργεια αυτός ο άνθρωπος. M.C.:
Θετική ενέργεια... M.C.: "Τα
πιο μεγάλα πράγματα τα έζησα μικρός"... όντως συμβαίνει αυτό; Δ.Κ.: Μετά από ένα χωρισμό λέμε συνήθως και τι δεν θά δινα να ξαναερωτευτώ. Να νιώσω ξανά ίσως αυτό το συναίσθημα που ένιωθα στο γυμνάσιο, με όλη τη μαγεία... Γ.Α.: Ήταν πολύ πιο απλά, πιο γνήσια και πιο έντονα τα συναισθήματά μας όταν ήμασταν μικροί. Πολύ πιο αληθινά. Όταν δηλαδή ένα πιτσιρίκι ερωτεύεται τον καθηγητή ή την καθηγήτριά του, το κάνει μέχρι θανάτου... Βιώνει ένα πραγματικό συναίσθημα. Δ.Κ.: Μεγαλώνοντας δυσκολεύουμε πολύ τα πράγματα. Να σου πω ένα απλό παράδειγμα. Μεγαλώνοντας, αν δεις μια γυναίκα στο δρόμο που σου αρέσει, δεν θα πας ποτέ να της το πεις, το οποίο είναι ότι πιο απλό. Αντίθετα ένα παιδί έχει όλο το θάρρος και την ειλικρίνεια να εκφράσει ανοιχτά τα συναισθήματά του. Όταν είμαστε μεγάλοι φοβόμαστε να δείξουμε αυτό που είμαστε, να εκφραστούμε. Κρυβόμαστε πίσω από ένα "δήθεν". Γ.Α.: Γι' αυτό ακριβώς τα πιο μεγάλα πράγματα τα ζήσαμε μικροί. Τότε ζήσαμε και την μεγάλη αγάπη και την μεγάλη απογοήτευση.............. *** Οι φωτογραφίες έχουν τραβηχθεί με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Olympus C-960
|