ΤΑΝΙΑ NASSIBIAN
 


"Ο πιο σημαντικός άνθρωπος στη ζωή μου είναι η μητέρα μου!"


Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στον Παύλο Ζέρβα
9/5/2001

Ήρθε από τη μακρινή Αυστραλία και μπήκε δυναμικά στην ελληνική δισκογραφία με ένα πολύ καλό cd. Η Τάνια Νασσιμπιάν ανήκει στις τραγουδίστριες που έχουν πραγματικά καλή φωνή, όμως εμείς θα την χαρακτηρίζαμε περισσότερο καλλιτέχνιδα, με τη γενικότερη έννοια του όρου. Κι αυτό γιατί οι σπουδές της δεν περιορίζονται μόνο στη μουσική και το τραγούδι, αλλά και στο χορό και στην ηθοποιία. Το σημαντικό είναι ότι και στους τρεις αυτούς τομείς έχει αποδείξει τα προσόντα και τις ικανότητές της. Και το ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι πρόκειται για ένα σεμνό και πολύ προσγειωμένο άνθρωπο που γνωρίζει καλά πως το βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι η εντατική και μεθοδική δουλειά...

 


Κάντε "κλικ" για το "wallpaper"
της Τάνιας Νασσιμπιάν (800Χ600).

Εκτυπώστε το!
Εκτυπώστε τη σελίδα!

M.C.: Ας ξεκινήσουμε με ένα σύντομο story για την ζωή σου...
Tania Nassibian (T.N.): Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας. Είμαστε καλλιτεχνική οικογένεια. Η καταγωγή μου είναι από την Αίγυπτο. Η μητέρα μου είναι Ελληνίδα και είναι χορογράφος. Έχει μάλιστα σχολή χορού στην Αυστραλία. Ο πατέρας μου είναι Έλληνας Αρμένης. Στην Αυστραλία έκανα τα πρώτα καλλιτεχνικά μου βήματα στο χορό, στη σχολή της μητέρας μου. Παράλληλα με τη σχολή, στα 9 μου χρόνια, ξεκίνησα να παρακολουθώ κι άλλες σχολές για τραγούδι και θέατρο. Αργότερα πήγα στη Γαλλία όπου συνέχισα τις σπουδές μου και στην Ελλάδα ήρθα μόνιμα το 1998.

Μ.C.: Έχεις αρκετά καλή προφορά, ειδικά όταν τραγουδάς. Μιλούσες ελληνικά από παλιά;
Τ.Ν.: Είχα πάντα επαφή με την Ελλάδα. Από μικρή ερχόμουν συχνά για διακοπές. Αλλά και στην Αυστραλία μιλούσαμε ελληνικά στο σπίτι. Τώρα σχετικά με το τραγούδι η προφορά μου είναι σίγουρα καλή γιατί λέω τους στίχους "χιλιάδες" φορές και στο τέλος βγαίνει τέλειο! (γέλια)

Μ.C.: Η Αυστραλία φαντάζει σε εμάς τους Έλληνες σαν μία εξωτική χώρα. Εσύ έχεις ζήσει και στις δύο χώρες. Πιστεύεις ότι υπάρχει κάποιο κοινό σημείο;
Τ.Ν.: Η Αυστραλία στην ουσία είναι μια συνάθροιση λαών από όλο τον πλανήτη. Προπαντός στο Σίδνεϋ, στην Μελβούρνη και στις άλλες μεγάλες πόλεις. Πάντως μη φαντάζεσαι ότι είναι και κάτι φοβερά διαφορετικό. Ειδικά στις πόλεις η ζωή κυλάει περίπου όπως κι εδώ. Έχει όμως πολύ όμορφα μέρη.

Μ.C.: Τι είναι αυτό που δεν σου άρεσε στην Αυστραλία και τι είναι αυτό που δεν σου αρέσει τώρα στην Ελλάδα.
Τ.Ν.: Από μικρή θυμάμαι ότι είχα μια έντονη επιθυμία να έρθω στην Ευρώπη. Στην Αυστραλία δεν υπάρχει η "ψυχή" που συναντάς στην Ελλάδα. Τα συναισθήματα εκεί είναι λίγο "flat" (επίπεδα). Εδώ αντίθετα υπάρχει "ψυχή", υπάρχει συναίσθημα και το αισθάνεσαι έντονα. Στην Ελλάδα αυτό που δεν μου αρέσει ίσως είναι η έλλειψη οργάνωσης σε πολλούς τομείς. Έχω δει ακόμη και να χάνονται ζωές επειδή λόγω κακής οργάνωσης κάποιοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αυτό με στενοχωρεί αφάνταστα. Και να συμβαίνει αυτό στο 2000 είναι ανεπίτρεπτο.

Μ.C.: Έχεις εκφραστεί με πολλούς τρόπους καλλιτεχνικά. Που κατατάσσεις τελικά τον εαυτό σου; Είσαι κυρίως χορεύτρια, τραγουδίστρια ή ηθοποιός;
Τ.Ν.:
Οι περισσότερες εμπειρίες μου είναι από το χορό. Προσπαθώ όμως να κρατώ και τα τρία είδη που ανέφερες σε μια ισορροπία.

Μ.C.: Αν σου γίνει πρόταση για θέατρο θα την δεχθείς;
Τ.Ν.:
Ναι φυσικά, αν και προτιμώ τον κινηματογράφο. Τον καιρό που πήγα στη Γαλλία για να συνεχίσω τις σπουδές μου, ήταν να κάνω μια ταινία στην Αυστραλία. Επέλεξα όμως να μην κάνω τελικά αυτή την ταινία ώστε να συνεχίσω τις σπουδές μου και να αποκτήσω περισσότερες εμπειρίες. Τελικά την πρώτη μου ταινία την έκανα στην Ελλάδα, παίζοντας στο "Μαύρο γάλα" του Νίκου Τριανταφυλλίδη.

Μ.C.: Πως ήταν οι εμπειρίες σου από την ταινία και τα γυρίσματα;
Τ.Ν.: Καταπληκτικές! Όταν δουλεύεις με καλούς συνεργάτες με μεγάλο ταλέντο, είναι μεγάλη βοήθεια. Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης μου είχε πολύ εμπιστοσύνη και όταν είχα κάποια απορία με βοηθούσε άμεσα. Κατάφερνε με λίγα λόγια να μου μεταδώσει αυτά που ήθελε. Τον θεωρώ πολύ καλό δάσκαλο.

Μ.C.: Θεωρείς απαραίτητες τις σπουδές για να προχωρήσει κάποιος στον καλλιτεχνικό χώρο; Το ρωτάω αυτό γιατί κατά καιρούς και στη μουσική και στην υποκριτική, έχουν αναδειχθεί μεγάλες μορφές που δεν είχαν κάνει καμιά απολύτως σχετική σπουδή. Είχαν μόνο έμφυτο ταλέντο.
Τ.Ν.:
Ποτέ δεν χάνεις με τις σπουδές. Φυσικά πρέπει να έχεις και ταλέντο, όμως οι σπουδές σε οδηγούν στο δρόμο που έχεις επιλέξει. Σου δείχνουν το δρόμο, σε βοηθούν να βελτιωθείς. Σου προσφέρουν εξειδίκευση στον τομέα που έχεις επιλέξει και εγώ έχω ακριβώς αυτή τη φιλοσοφία. Ότι ο ειδικευμένος σίγουρα γνωρίζει περισσότερα.

Μ.C.: Ο χορός είναι απαραίτητο εφόδιο για τον σύγχρονο τραγουδιστή; Πολλοί συνάδελφοί σου σήμερα στηρίζουν τις εμφανίσεις τους σε χορευτικά show.
Τ.Ν.: Όχι, δεν είναι απαραίτητο. Εγώ βέβαια στις εμφανίσεις μου προσπαθώ να συνδυάζω χορό και τραγούδι επειδή έχω σπουδάσει και τα δύο.

Μ.C.: Μήπως το τραγούδι έχει χάσει σήμερα λίγο τον προσανατολισμό του; Στις πίστες υπάρχει μια προσπάθεια ποιος θα κάνει τα πιο "τρελά" show. Ο κόσμος τελικά γιατί πάει σήμερα σε ένα κέντρο; Για να ακούσει τραγούδια ή για να δει show;
Τ.Ν.: Κάθε καλλιτέχνης είναι διαφορετικός και εκφράζεται με άλλο τρόπο και στυλ. Δεν θεωρώ πως κάθε τραγουδιστής πρέπει να χορεύει ή να κάνει "τρελά" πάνω στην πίστα. Αν όμως κάποιος έχει τις ικανότητες και τα προσόντα να προσφέρει το κάτι παραπάνω, γιατί να μην το κάνει; Ο κόσμος επιλέγει... Εγώ σαν θεατής ομολογώ πως θέλω να πάω κάπου και να δω και λίγο θέαμα. Κάποιος άλλος μπορεί να μη θέλει θέαμα, να θέλει απλώς να ακούσει τραγούδια. Δεν γίνεται να ικανοποιείς όλα τα γούστα. Κι εγώ όταν είμαι στην πίστα ξέρω πως κάνω κάτι που σε κάποιους θα αρέσει, ενώ κάποιοι άλλοι θα το βρίσκουν αδιάφορο. Ότι κι αν κάνεις στη ζωή σου, υπάρχουν αυτοί που θα το στηρίζουν και αυτοί που θα είναι εναντίον σου...

Μ.C.: Μιας και ανέφερες τη λέξη "εναντίον", σε ενοχλεί η αρνητική κριτική στη δουλειά σου;
Τ.Ν.:
Πιστεύω πως είναι καλό να ακούς τα πάντα, αλλά να δίνεις βάση περισσότερο σε αυτούς που έχεις εμπιστοσύνη. Πολλές φορές γράφονται πράγματα που δεν υφίστανται. Αυτό ευτυχώς δεν έχει συμβεί ακόμη με μένα.

Μ.C.: Ας περάσουμε και στον πρώτο σου δίσκο που έκανες πρόσφατα.
Τ.Ν.:
Ήταν το πρώτο μου βήμα με το οποίο πλησίασα τον κόσμο. Είχα πολύ άγχος για το αποτέλεσμα. Κατά την ηχογράφηση προσπαθούσα να γίνονται όλα όσο το δυνατόν καλύτερα. Και τώρα που το cd κυκλοφορεί αισθάνομαι σαν να μοιράζομαι με τον κόσμο όλη αυτή τη προσπάθεια που έκανα. Καταπληκτική εμπειρία. Είχα και την τύχη να συνεργαστώ με πολλά σημαντικά ονόματα, όπως τη Δήμητρα Γαλάνη την οποία θαυμάζω πολύ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ θα ήθελα να πω μέσα από το περιοδικό σας στον παραγωγό μου, τον Σταύρο Αραπίδη. Με βοήθησε πάρα πολύ. Και φυσικά και σε όλους τους συντελεστές που δούλεψα μαζί τους και με εμπιστεύτηκαν. Εκτός από τα τραγούδια και τους στίχους τους, μου πρόσφεραν και "γνώση" στο αντικείμενο. Και το ίδιο ισχύει και για τους τεχνικούς που δούλεψαν το cd και για τη Sony Music.

Μ.C.: Σου αρέσει η δημοσιότητα;
Τ.Ν.: Πιστεύω πως ο καθένας μας θέλει αυτό που κάνει να το δείξει και να αρέσει στον κόσμο. Η δημοσιότητα βέβαια για μένα είναι στα πολύ αρχικά της "βήματα", όμως δεν νομίζω στην πορεία να με ενοχλεί. Αυτό βέβαια θα μπορώ να το πω με βεβαιότητα μετά από μερικά χρόνια... (γέλια). Γενικά πάντως είμαι πολύ προσγειωμένο άτομο. Έχω περάσει πολλά στη ζωή μου και πιστεύω πως οι δυσκολίες σε κάνουν ρεαλιστή.

Μ.C.: Επανέρχομαι στο cd. Έχει ένα ύφος δυτικής ποπ μουσικής. Είναι αρκετά της μόδας αυτό το στυλ τον τελευταίο καιρό. Εσύ το τραγούδησες γιατί σου άρεσε ή γιατί σου ζητήθηκε να κινηθείς σ' αυτό το ύφος από την εταιρία σου ή τον παραγωγό σου;
Τ.Ν.: Η εταιρία μου και ο παραγωγός μου ο Σταύρος Αραπίδης, ήξεραν από τη αρχή ότι αυτό είναι το στυλ μου. Δεν προσπάθησαν να μου επιβάλλουν κάτι διαφορετικό.

Μ.C.: Εάν στο μέλλον σου πουν "Τάνια θέλουμε να κάνεις ένα λαϊκό δίσκο γιατί πιστεύουμε πως θα πουλήσει περισσότερο" τι θα κάνεις;
Τ.Ν.:
Όχι, ποτέ δεν θα γίνει με τέτοιο τρόπο. Αν και γενικά είμαι ανοικτή σε νέες προτάσεις και προκλήσεις! Ένας τραγουδιστής ίσως χρειάζεται μια ποικιλία στο μουσικό ύφος, αλλά δεν ξέρω αν θα πήγαινα προς το λαϊκό. Είναι εντελώς διαφορετικό είδος.

Μ.C.: Ποια τραγούδια σου έχεις κάνει video clip μέχρι τώρα;
Τ.Ν.: Το "διψασμένο χώμα" σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκάβαλου και το "δάκρυ γυαλί" σε σκηνοθεσία Θάνου Γκομόζια.

Με τον συνεργάτη του Music Corner Παύλο Ζέρβα

Μ.C.: Και ετοιμάζεις και κάποιο άλλο video clip;
Τ.Ν.: Όχι, για την ώρα αυτά!

Μ.C.: Αγαπάς ιδιαίτερα κάποιο τραγούδι από το δίσκο σου;
Τ.Ν.: Το "ξένη", της Δήμητρας Γαλάνη και του Παρασκευά Καρασούλου. Είναι ένα κομμάτι που πιστεύω πως εκφράζει και την ιστορία της οικογένειάς μου.

Μ.C.: Η "αγάπη είναι ελέφαντας";
Τ.Ν.:
(γέλια) Ναι, το άγνωστο είναι...

Μ.C.: Η "αγάπη" είναι κάτι άγνωστο;
Τ.Ν.: Προσπαθούμε να την καταλάβουμε, αλλά νομίζω πως ποτέ δεν το καταφέρνουμε. Η αγάπη είναι όμορφο συναίσθημα για τη ζωή, για τους ανθρώπους, για τα ζώα... Ο τρόπος ζωής όμως σήμερα δεν βοηθάει να αγαπήσεις. Εγώ αισθάνομαι πως έχω καλύτερη επαφή με τα παιδιά, με τους ηλικιωμένους και με τα ...ζωάκια! Τα παιδιά δεν σκέφτονται πονηρά. Είναι αθώα. Οι μεγάλοι άνθρωποι έχουν βαρεθεί να λένε ψέματα και ανούσια πράγματα και είναι πλέον ο εαυτός τους. Τους πάω πολύ (γέλια). Τα ζώα είναι αγάπη, ένα σκυλί το μαλώνεις και πάλι όμως σου δείχνει αγάπη.

Μ.C.: Πιστεύεις πως στην εποχή μας υπάρχει ψέμα;
Τ.Ν.: Υπάρχει ψέμα, υπάρχει ανταγωνισμός. Ο ένας μπορεί να "πατήσει" επάνω στον άλλο για να ανέβει. Αυτό εγώ δεν θα το έκανα ποτέ. Θέλω πάρα πολύ να φτάσω στους στόχους μου, ποτέ όμως σε βάρος κάποιου άλλου. Εάν πρόκειται να καταστρέψω κάποιον προτιμώ να μην φτάσω ποτέ εκεί που θέλω.

Μ.C.: Είσαι ερωτευμένη;
Τ.Ν.: Με πολλά ...πράγματα! (γέλια)

Μ.C.: Ρέμος ή Ρουβάς;
Τ.Ν.: Εννοείς με ποιον είμαι ερωτευμένη; (εδώ πέσαμε όλοι από τα γέλια...)

Μ.C.: Μμμ, μάλλον μπερδευτήκαμε λίγο! Εννοώ ότι συνεργάστηκες και με τους δύο την περασμένη σεζόν και θέλω να μου πεις ποιος ταιριάζει καλύτερα στο μουσικό σου προφίλ.
Τ.Ν.:
Και οι δύο. Ο Ρέμος τραγουδάει βέβαια λαϊκά, έχει όμως και μοντέρνα κομμάτια που "κολλάνε" στο δικό μου στυλ. Ο Ρουβάς καλλιτεχνικά μου ταιριάζει σίγουρα γιατί και οι δύο εκφραζόμαστε με το σώμα, με το χορό.

Μ.C.: Ο κόσμος στην Ελλάδα ακολουθεί πιστά το star system ή οδηγείται από τη δική του κρίση;
Τ.Ν.: Το star system λειτουργεί σαν διαφήμιση και σίγουρα επηρεάζει την κρίση του κόσμου και κυρίως των μικρότερων. Όμως εάν ένας καλλιτέχνης δεν έχει ικανότητες, ο κόσμος το καταλαβαίνει... Τα ΜΜΕ είναι απαραίτητα για να κάνουν γνωστή τη δουλειά ενός καλλιτέχνη. Όμως νομίζω πως τελικός κριτής είναι ο κόσμος.

Μ.C.: Τι είναι αυτό που σε κουράζει περισσότερο στο επάγγελμά σου; Τα video clip ίσως...
Τ.Ν.: ...όχι αυτά καθόλου. Μου αρέσει πάρα πολύ να γυρίζω video clip ίσως γιατί οι διαδικασίες θυμίζουν λίγο κινηματογράφο. Δεν με ενοχλούν τα γυρίσματα, όσο κουρασμένη κι αν είμαι. Μπορώ να δουλέψω ώρες. Με εκνευρίζει αντίθετα όταν τελειώνουν τα γυρίσματα... (γέλια).

Μ.C.: Και τελικά τι είναι αυτό που δεν σου αρέσει;
Τ.Ν.: Το ότι δεν κάνουμε πολλές πρόβες. Πρέπει όταν ξεκινάει ένα πρόγραμμα, πριν τη πρεμιέρα να έχουν γίνει πολλές πρόβες για να είσαι έτοιμος. Εδώ στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό. Είναι λίγο ανοργάνωτα. Επίσης είναι εξοντωτική η διάρκεια που δουλεύουν τα μαγαζιά εδώ. Ένα πρόγραμμα δηλαδή μπορεί να διαρκεί και έξι μήνες. Είναι μεγάλο χρονικό διάστημα αυτό.

Μ.C.: Έχεις αισθανθεί κουρασμένη κάποιο βράδυ; Έχει φανεί αυτό στον κόσμο;
Τ.Ν.: Κουρασμένη ναι, αλλά φροντίζω αυτό να μη φτάνει στον κόσμο. Αν και στη σκηνή αισθάνομαι γενικά πιο άνετα, οπότε και πιο ξεκούραστα τη στιγμή ακριβώς που τραγουδάω. Χαλαρώνω στη σκηνή.

Μ.C.: Πως διασκεδάζεις; Είσαι άνθρωπος της έντασης ή προτιμάς ήσυχα πράγματα;
Τ.Ν.: Επειδή η δουλειά μου είναι σε περιβάλλον έντασης, προτιμώ ήσυχα. Κινηματογράφο, καφέ...

Μ.C.: Πως κρίνεις την απόφαση με την οποία πρόσφατα έκλεισαν ξαφνικά αρκετά ραδιόφωνα;
Τ.Ν.: Είναι λυπηρό που έκλεισαν, όμως αν έπρεπε να γίνει τότε οφείλουμε να το δεχθούμε. Κι εδώ όλα είναι θέμα οργάνωσης και τάξης. Υπάρχουν όμως και άλλα σημαντικά θέματα που πρέπει το κράτος να βάλει σε τάξη. Ίσως και πιο σημαντικά... Όπως σου είπα και νωρίτερα είμαι άνθρωπος που αγαπάει την οργάνωση και θα ήθελα να γίνονται κινήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση...

Μ.C.: Ας περάσουμε στη Eurovision που θα πραγματοποιηθεί σε πολύ λίγες μέρες. Η Ελλάδα συμμετέχει με το "die for you" των Antique. Πως το βλέπεις αυτό το τραγούδι;
Τ.Ν.: Πολύ θετικά. Το στυλ των Antique είναι ακριβώς αυτό που ζητάει η eurovision. Πιστεύω πως θα πάει πολύ καλά. Έχουν καλή σκηνική παρουσία, είναι όμορφο ζευγάρι...

Μ.C.: Είναι όμως αντικειμενικός θεσμός τελικά η eurovision ή κατά την ψηφοφορία υπάρχουν διάφορες "μυστικές συμμαχίες" μεταξύ κάποιων κρατών, οπότε το αποτέλεσμα δεν είναι θεμιτό;

Τ.Ν.: Σίγουρα αυτά συμβαίνουν. Πιστεύω όμως πως αν υπάρχει κάτι καλό, μπορεί να προχωρήσει. Η "αξία" νικά! Θεωρώ τη eurovision έναν πολύ ενδιαφέρον θεσμό και ότι τα τραγούδια που τελικά επικρατούν είναι αυτά που πράγματι αξίζουν.

Μ.C.: Το καλοκαίρι σκοπεύεις να δουλέψεις ή θα πας διακοπές;
Τ.Ν.: Αν υπάρχει δουλειά, την προτιμώ. Ακόμη βέβαια δεν έχω κλείσει κάτι.

Μ.C.: Κι αν σου μείνει χρόνος για διακοπές, που θα ήθελες να πας;
Τ.Ν.: Μάλλον στην Ικαρία... Από εκεί είναι ο παππούς μου.

Μ.C.: Τελειώνοντας θα ήθελες να πεις κάτι άλλο μέσω του Music Corner;
Τ.Ν.: Ναι, ένα μεγάλο ευχαριστώ στη μητέρα μου (Mary Nassibian) που είναι πάντα στο πλευρό μου. Είναι ο "οδηγός" μου στην καριέρα μου, είναι το στήριγμά μου. Είναι και μέσα στο χώρο και ξέρει να με βοηθήσει. Όταν νιώθω ότι χρειάζομαι κάποιον είναι πάντα δίπλα μου. Είναι η ασφάλεια μου.
ΤΗΣ ΧΡΩΣΤΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ!!!


*** Oι φωτογραφίες έχουν τραβηχθεί με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Olympus C-960
*** Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο "Cafe Polis".



Κεντρική I Νέες Κυκλοφορίες I Νέα I Συναυλίες Ι Συνεντεύξεις I Ψηφίστε ΤΟΡ20
Βιογραφικά
I MC Forum I Νο... ΜC I Δισκογραφικές I
Διαφημιστείτε I Επικοινωνήστε


©2001 www.musiccorner.gr
All rights reserved

Το Wallpaper της Τάνιας Νασσιμπιάν