Music
Corner: Όσο περνούν τα χρόνια, νομίζω πως γράφεις όλο και περισσότερο
τραγούδια με πολιτικοκοινωνικά μηνύματα. Παλιότερα, τέτοια τραγούδια
γίνονταν σημαίες και συνθήματα, έδιναν θάρρος και δύναμη ακόμα και
για λαϊκά κινήματα. Σήμερα τι συμβαίνει; Νιώθεις πως μπορούν ακόμα
να παρακινήσουν τον κόσμο; Έχουν λόγο ύπαρξης;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Λόγο
ύπαρξης έχουν πάντα τέτοια τραγούδια. Και θα έχουν πάντα, σε όλες
τις εποχές, αν βγαίνουν ως πραγματικές ανάγκες των καλλιτεχνών. Για
παράδειγμα εγώ όπως θα έχεις παρατηρήσει, δεν βγάζω σε κάθε δίσκο
μου 10 πολιτικοκοινωνικά τραγούδια. Δεν είναι γιατί δεν μπορώ να κάνω
κάτι τέτοιο, αλλά γιατί θέλω κάθε φορά που βγάζω ένα τέτοιο τραγούδι,
αυτό να προκύπτει από μια πραγματική ανάγκη. Θέλω να είναι η αλήθεια
μου.
Music
Corner: Αισθάνεσαι ότι ο κόσμος είναι λίγο επαναπαυμένος σήμερα; Γιατί
επιμένει να τραβάει κουπί προς το πουθενά και δεν επαναστατεί;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Εγώ είμαι
αισιόδοξος. Θεωρώ μάλιστα ότι ο κόσμος ήδη έχει ξεκινήσει μια μορφή
επανάστασης και είναι μια επανάσταση στην οποία πιστεύω πάρα πολύ.
Είναι η επανάσταση της καθημερινότητας, η οποία υπάρχει χωρίς να φαίνεται
πολύ, χωρίς να είναι κραυγαλέα. Παρ' όλα αυτά ζήσαμε και κάποια πιο
έντονα φαινόμενα το χειμώνα που πέρασε, όπου ο κόσμος βγήκε στους
δρόμους με άγριες διαθέσεις, αλλά η πραγματική επανάσταση συντελείται
αθόρυβα. Και νομίζω πως αυτή είναι και η ουσιαστική επανάσταση, η
οποία μπορεί να αλλάξει τα πράγματα.
Music
Corner: Πιστεύεις στην πολιτική σήμερα; Είσαι πολιτικοποιημένο άτομο
ή είσαι αποστασιοποιημένος;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Από τη
πολιτική δεν είμαι καθόλου αποστασιοποιημένος. Από τα κόμματα είμαι
λίγο μακριά.
Music
Corner: Στην ουσία ζούμε σε δημοκρατία, σε αναρχία ή σε δικτατορία;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Αυτό
είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα, που δεν μπορούμε να τη κλείσουμε με
μια πρόχειρη ανάλυση. Αν θέλουμε να πιάσουμε τον δικό μας χώρο, τον
χώρο της μουσικής και της τέχνης γενικότερα, θα σου πω ότι ζούμε σε
μια "ιδιότυπη δημοκρατία", η οποία πολλές φορές ξεπερνά
τα όρια και φτάνει ακόμα και στη δικτατορία. Το λέω αυτό γιατί βλέπουμε
πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό, ένα ολόκληρο κίνημα μουσικής έχει πολύ
λιγότερα βήματα για να ακουστεί, σε σχέση με κάποιο άλλο που ακούγεται
συνεχώς από το πρωί ως το βράδυ. Αυτό στο χώρο μας είναι μια περίεργη
μορφή δημοκρατίας. Κανονικά θα έπρεπε να ακουγόταν η φωνή όλων στον
ίδιο βαθμό και ο κόσμος να είχε το περιθώριο να επιλέξει τι θα ακούσει.
Αυτό που συμβαίνει στη τέχνη, αν το αναγάγουμε και σε άλλα επίπεδα,
ίσως δούμε ότι συμβαίνει ακόμα και στη πολιτική. Κι εκεί, κάποιοι
άνθρωποι ακούγονται πάρα πολύ και κάποιοι άλλοι πολύ λιγότερο έως
καθόλου. Αυτό είναι το περίεργο της εποχής μας.
Music
Corner: Είσαι λίγο απογοητευμένος κι από τα media;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Όχι,
δεν είμαι καθόλου απογοητευμένος από τα media. Θεωρώ μάλιστα πως εγώ
είμαι από τους προνομιούχους στο χώρο μου. Σ' ένα μεγάλο ποσοστό τα
media είναι θετικά απέναντί μου. Συμβαίνουν όμως συχνά περίεργα πράγματα
και στα media. Πράγματα όμως που ακολουθούν και μια περίεργη τάση
της δισκογραφικής βιομηχανίας που εδώ και 20 χρόνια επενδύει σε μουσική
που στη πραγματικότητα ποτέ δεν πουλούσε. Και γι' αυτό η δισκογραφία
έχει πάρει τη κατιούσα. Ή οι χορηγοί που υποστηρίζουν συναυλίες και
δίσκους που πολύ συχνά δεν πουλάνε. Αυτό είναι κάτι πολύ περίεργο
που μπορούμε να το θεωρήσουμε ακόμα και ύποπτο. Γίνονται συναυλίες
στην Ελλάδα που είναι sold out και δεν υπάρχει χορηγός, ενώ υπάρχει
σε άλλες συναυλίες που δεν έχουν πολύ κόσμο.
Music
Corner: Κάτι άλλο που παρατηρώ τελευταία στους δίσκους σου, είναι
πως καθιερώνεις όλο και συχνότερα rap πινελιές στα τραγούδια σου.
Αυτό γίνεται για να είσαι μέσα στα πράγματα καθώς η rap σήμερα υπάρχει
παντού, ακόμα και στα λαϊκά τραγούδια ή γιατί μέσω της rap βρήκες
έναν τρόπο να περνάς κάποια μηνύματα με μεγαλύτερη αμεσότητα και πιο
έντονο τρόπο;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Θα μου
επιτρέψεις να σου πω ότι εγώ έβαλα rap στα τραγούδια μου πριν γίνει
μόδα. Άρα αποκλείουμε το πρώτο σκέλος της ερώτησής σου, ότι το κάνω
για λόγους "μόδας", αφού στη περίπτωση τη δική μου
είναι αυταπόδεικτο πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Αυτό που ισχύει
είναι το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου. Να σκεφτείς ότι όταν έφτιαχνα
το "όμνια", έψαχνα επί 6 μήνες να βρω το κατάλληλο πρόσωπο
που θα αναλάμβανε το rap κομμάτι. Κι αυτό συνέβη ακριβώς για το λόγο
που είπες. Όταν κάποιος ξέρει να ραπάρει καλά, όπως ο MC Yinka στη
συγκεκριμένη περίπτωση, μπορεί να κάνει πολύ πιο έντονο το θέμα που
θέλεις να προβάλλεις. Με τον MC Yinka όλα έγιναν ακριβώς όπως τα είχα
σκεφτεί, ήταν ο ιδανικός για τα τραγούδια που πήρε μέρος.
Music
Corner: Οι "μπαλαρίνες", το τελευταίο σου album, θεωρείς
ότι είναι η πιο ώριμη δουλειά σου;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ναι,
σαφώς. Δεν θα το είχα κάνει αλλιώς. Και η επόμενη δουλειά, όταν τη
κυκλοφορήσω, θα το κάνω γιατί θα πιστεύω πως είναι ένα ακόμα βήμα
πιο μπροστά.
Music
Corner: Ουσιαστικά σε τι πιστεύεις πως διαφέρει αυτό το cd από τις
προηγούμενες δουλειές σου; Σε τι υπερέχει;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Η σημαντική
διαφορά σε σχέση με το προηγούμενη album είναι ότι εδώ κάνω ένα βήμα
παραπέρα στον τομέα της παραγωγής. Είναι ένα βήμα παραπέρα στον ήχο,
αλλά και συνολικά σαν δουλειά είναι πιο προχωρημένη. Εγώ μεγάλωσα
με τους Pink Floyd και έχω μάθει σε δουλειές που λειτουργούν σαν μια
"ενότητα", που στηρίζονται σε μια ενιαία φόρμα, που έχουν
αρχή, μέση και τέλος. Πιστεύω πως με τις "μπαλαρίνες" έφτασα
κοντά σε κάτι τέτοιο.
Music
Corner: Ξέρω ότι ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από μια φράση της 4χρονης
πλέον κόρης σου. Ξέρω επίσης ότι κάποια τραγούδια είναι εμπνευσμένα
από αυτήν. Τελικά μέσα από την αθωότητα ενός μικρού παιδιού, μπορεί
κάποιος να εισπράξει έμπνευση και μηνύματα;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Μόνο
από ένα αθώο πλάσμα μπορείς να βγάλεις μηνύματα. Αν θέλεις να μάθεις,
μόνο από αυτά τα πλάσματα μπορείς. Και η πλάκα είναι ότι εμείς θεωρούμε
πολλές φορές ότι μαθαίνουμε διάφορα στα μικρά παιδιά, ενώ στην ουσία
τα παιδιά μαθαίνουν πολλά σε εμάς. Από εμάς τελικά παίρνουν κυρίως
κακές συνήθειες. Αλλοιώνουμε την αθωότητά τους.
Music
Corner: Ανάμεσα στα τραγούδια που ξεχώρισα είναι και το "όσο
πεθαίνω ξαναγεννιέμαι". Ένας ύμνος στην ελπίδα;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ναι είναι
ελπιδοφόρο, είναι αισιόδοξο τραγούδι. Μ' αυτό που μου λες μου δίνεις
την ευκαιρία να σου πω το εξής. Από την εποχή των Πυξ Λαξ, είχε περάσει
μέσα από τα τραγούδια μας μια αίσθηση απαισιοδοξίας ή μάλλον μιας
θλίψης. Η αλήθεια όμως είναι ότι εμείς θεωρούσαμε τα τραγούδια μας
αισιόδοξα, γιατί μέσα από τη θλίψη έβγαινε πάντα μια αχτίδα φωτός,
μια λύτρωση.
Music
Corner: Εσένα τι σε λυτρώνει;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ότι μπορώ
τα πράγματα που μου συμβαίνουν, να τα κάνω τραγούδια.
Music
Corner: Οι "μπαλαρίνες" είναι ένα cd που έχει και δύσκολα
τραγούδια. Αυτό δεν σε φοβίζει για την επιτυχία του από τη στιγμή
που ο κόσμος σήμερα δεν αφιερώνει πολύ χρόνο για να ψάξει ένα τραγούδι;
Δεν σε αγχώνει η επιτυχία μας δουλειάς σου που έχει και δύσκολα τραγούδια;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Η αλήθεια
είναι ότι δεν με αγχώνει, ίσως γιατί πάντα είχα μια περίεργη εμπιστοσύνη
στον ακροατή. Πάντα πίστευα στους ακροατές, στο ένστικτο του κόσμου.
Και νομίζω πως έχει δικαιωθεί αυτή η εμπιστοσύνη.
Music
Corner: Η απήχηση που θα έχει κάθε καινούργιο album, σε αγχώνει;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Δεν με
αγχώνει, αλλά με ενδιαφέρει. Μ' αρέσει πράγματα που ζω και τα κάνω
τραγούδια, να τα μοιράζομαι με πολύ κόσμο. Και έτσι με ενδιαφέρει
αν αυτά που γράφω έχουν τελικά απήχηση στο κοινό.
Music
Corner: Τον Χειμώνα έδωσες πολλές συναυλίες στο εξωτερικό...
Φίλιππος Πλιάτσικας: Πράγματι,
δώσαμε πολλές συναυλίες σε αρκετές χώρες, στην Αγγλία, στο Βέλγιο,
στη Γερμανία, στην Ολλανδία και στη Κύπρο.
Music
Corner: Έμαθα ότι είχαν πολύ απήχηση και στους ξένους, όχι μόνο σε
έλληνες που ζουν εκεί.
Φίλιππος Πλιάτσικας: Αυτό
συνέβη πράγματι και ήταν για μας μια έκπληξη. Ήταν έκπληξη να βλέπουμε
Γερμανούς και Βέλγους κρατώντας στα χέρια cd δικά μου ή και παλιότερα
των Πυξ Λαξ, να έρχονται για αυτόγραφα. Ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.
Ο κόσμος διψάει για μουσική. Διψάει για να ανοίξει τα σύνορά του.
Εμείς σαν έλληνες πολλές φορές έχουμε το κακό ιδίωμα να βράζουμε στο
ζουμί μας, να μιζεριάζουμε μεταξύ μας, να τσακωνόμαστε. Πρέπει να
καταλάβουμε κι εμείς κάποια στιγμή ότι υπάρχει ένας πολύ μεγάλος ορίζοντας.
Music
Corner: Έξω το κοινό είναι πιο ανοιχτόμυαλο μουσικά;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Όχι,
δεν θα το 'λεγα αυτό. Είναι όμως λίγο πιο προετοιμασμένοι να αφεθούν
σε κάτι νέο. Αυτή είναι ίσως η μοναδική διαφορά. Εδώ είμαστε ίσως
λίγο πιο "κουμπωμένοι". Δεν είναι όμως πιο ανοιχτόμυαλοι
έξω. Θεωρώ μάλιστα ότι οι έλληνες είμαστε πάρα πολύ ανοιχτόμυαλοι.
Music
Corner: Αυτή η επιτυχία στο εξωτερικό, μήπως σου άναψε τη σπίθα για
να κερδίσεις μερίδιο επιτυχίας και αναγνωρισιμότητας και εκτός Ελλάδας;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Εγώ ήμουν
πάντα της άποψης ότι κάποιος πρέπει να κάνει αυτό που κάνει όσο καλύτερα
μπορεί και ότι ήθελε προκύψει. Εξακολουθώ να είμαι αυτής της άποψης.
Δεν σου κρύβω πως στις συναυλίες μου στο εξωτερικό με πλησίασαν κάποιοι
παραγωγοί, αλλά εγώ δεν κυνηγάω τίποτα. Ότι ήθελε προκύψει...
Music
Corner: Θα έκανες ξενόγλωσσο δίσκο;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Μόνο
για έξω, όχι για να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα. Ήδη μάλιστα έχω κάνει
μια τέτοια προσπάθεια.
Music
Corner: Τι εννοείς "τέτοια προσπάθεια";
Φίλιππος Πλιάτσικας: Το cd
"μπαλαρίνες επιτρέπονται" θα κυκλοφορήσει και στο εξωτερικό
σε λίγο καιρό με μια ξενόγλωσση version.
Music
Corner: Ενδιαφέρον! Θα έχει τα τραγούδια του cd με ξένο στίχο;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Θα έχει
τα πρώτα πέντε τραγούδια του cd με αγγλικό στίχο.
Music
Corner: Κι αυτό δεν θα κυκλοφορήσει καθόλου στην Ελλάδα;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Όχι,
μα δεν υπάρχει λόγος να κυκλοφορήσει και εδώ.
Music
Corner: Η συναυλία στο Καραϊσκάκη με τη Sinead O'Connor; Δική σου
επιθυμία;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ήταν
μια ιδέα κοινή, με τα παιδιά που διοργανώνουν τις συναυλίες μου εδώ
και πέντε χρόνια. Για τη συναυλία στο Καραϊσκάκη σκεφτήκαμε να καλέσουμε
κάποιους ξένους καλλιτέχνες που εκτιμούμε πάρα πολύ. Η πρώτη που σκεφτήκαμε
ήταν η Sinead. Είχα ακούσει το τελευταίο της cd και μου άρεσε πάρα
πολύ. Στείλαμε τη πρότασή μας και απάντησε άμεσα και θετικά. Εκτός
όμως από τη Sinead στη συναυλία ήταν και ο Gordon Gano ο οποίος πέρα
από συνεργασίες με τιμά και με τη προσωπική του φιλία. Ο Gordon Gano
είναι πολύ μεγάλη ιστορία στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Είναι ιδρυτής
μιας ευρύτερης φιλοσοφίας στη μουσική, μαζί με τους Violent Femmes.
Έχουν αλλάξει το ρου της μουσικής ιστορίας για πολλά συγκροτήματα.
Μιλάμε για τέτοια προσωπικότητα. Το ότι μοιράστηκα και πάλι τη σκηνή
μαζί του είναι πολύ μεγάλη τιμή για μένα.
Music
Corner: Τι σου άφησε η Sinead
O'Connor;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Πάρα
πολλά πράγματα. Θα σου μιλήσω ειλικρινά, τι μου έμεινε περισσότερο...
Τη Sinead την είχα γνωρίσει πριν λίγο καιρό όταν είχε έρθει για τη
συνέντευξη τύπου που είχαμε δώσει με αφορμή τη συναυλία στο Καραϊσκάκη.
Ήταν ένας πολύ συνεσταλμένος άνθρωπος. Μιλήσαμε αρκετή ώρα αλλά έδειξε
έναν χαρακτήρα που δεν ξανοίγεται εύκολα. Μου έκανε όμως ιδιαίτερη
εντύπωση, την ημέρα της συναυλίας, όπου έφτασα στο Καραϊσκάκη λίγο
μετά από αυτήν. Έψαξε να με βρει και ήταν άλλος άνθρωπος! Καταχαρούμενη,
χαμογελαστή, ήθελε να με ευχαριστήσει για την ευκαιρία που της έδωσα
να εμφανιστεί στην Ελλάδα. Μου άρεσε που ήταν τόσο χαρούμενη.
Music
Corner: Είναι τελικά άλλα μεγέθη κάποιοι ξένοι καλλιτέχνες; Σε επίπεδο
παραγωγής, δίσκων ή live, θεωρείς ότι είναι πολύ μπροστά από εμάς;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Έχουν
μια απλή, αλλά σημαντικότατη διαφορά, σε σχέση με εμάς. Είναι πιο
επαγγελματίες. Δεν υπάρχει άλλη διαφορά. Από τον ηχολήπτη που έρχεται
μαζί τους, μέχρι τον μάνατζερ και φυσικά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες,
υπάρχει μια εντελώς διαφορετική άποψη για το τι σημαίνει επαγγελματισμός.
Και ο επαγγελματισμός στο χώρο μας είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό.
Για να ανέβουμε στη σκηνή και να γίνουν τα πράγματα όπως πρέπει, πρέπει
να είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες. Αν δεν είναι επαγγελματίες
ανεβαίνουμε στη σκηνή με νεύρα και είμαστε έτοιμοι να "σκοτωθούμε"
και να σπάσουμε τις κιθάρες και φυσικά αυτό έχει κακή επίπτωση στην
εμφάνισή μας. Αυτή είναι η διαφορά μας με τους ξένους καλλιτέχνες,
δεν υπάρχει άλλη διαφορά. Γι' αυτό και βλέπεις άλλα επίπεδα στη παραγωγή
τους. Παντού, ακόμα και στη σκηνική παρουσία, όπου για παράδειγμα
ο κιθαρίστας έχει τη δική του ιδιαίτερη σκηνική εμφάνιση. Θα κάνει
εμφάνιση που θα την έχει δουλέψει πολύ, θα έχει δουλέψει τον ήχο του
και το παίξιμό του, το που θα στέκεται και το πως θα κινείται. Όλα
αυτά θα είναι δουλεμένα. Πρόσεξε, δεν εννοώ στυλιζαρισμένα και στημένα,
αλλά δουλεμένα. Είναι άλλο αυτό. Δουλεμένο σημαίνει ότι ξέρεις τι
θα κάνεις πάνω στη σκηνή και αισθάνεσαι άνεση. Εδώ στην Ελλάδα, συχνά
αμειβόμαστε και πολύ καλύτερα απ' ότι αυτοί οι άνθρωποι κι όμως για
τη σκηνή γνωρίζουμε λιγότερα από τα μισά που ξέρουν αυτοί. Αυτή είναι
η αλήθεια...
Music
Corner: Σημαντική αλήθεια που ίσως "καίει" λίγο, αλλά μάλλον
θα πρέπει να προσέξουμε αυτά τα λόγια σου.
Φίλιππος Πλιάτσικας: Αυτή
είναι η πραγματικότητα.
Music
Corner: Ο Michael Jackson ήταν μύθος ή πραγματικά τεράστιος καλλιτέχνης;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ο Michael
Jackson ήταν ένα τεράστιο ταλέντο, ίσως από τα μεγαλύτερα που έχει
δει ο πλανήτης μας, ο οποίος είτε από επιλογή του, είτε από ανάγκη,
είτε από αδυναμία, αφέθηκε στη σαρκοβόρα κρεατομηχανή του μάρκετινγκ.
Ολοκληρωτικά. Και αυτό ήταν τελικά που στην ουσία τον έφαγε.
Music
Corner: Το μάρκετινγκ προσωπικά αισθάνομαι πως ακόμα και μετά τον
θάνατό του, προσπάθησε να ξεκοκαλίσει ότι απέμεινε. Προσωπικά δεν
θα με εξέπληττε αν έβλεπα χαραγμένη στο φέρετρό του την επωνυμία κανενός
χορηγού!
Φίλιππος Πλιάτσικας: Μα εδώ
βάλανε εισιτήριο στη κηδεία! Τελικά ο Michael Jackson νομίζω πως ήταν
ένας βασανισμένος άνθρωπος.
Music
Corner: Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη βιομηχανία της μουσικής
και στην Ελλάδα; Ή αυτή ήταν έτσι κι αλλιώς χαμένη υπόθεση εδώ και
χρόνια;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Ένας
από τους λόγους που η μουσική βιομηχανία στη χώρα μας έφτασε εκεί
που έφτασε, είναι κατά τη γνώμη μου και οι επιλογές που έκανε. Όπως
σου είπα και νωρίτερα, επέλεξε να επενδύσει χρόνο, δουλειά πολύ αλλά
και χρήμα κατά 90% σε ένα είδος μουσικής και μόνο, το οποίο τελικά
δεν της βγήκε. Πολύ απλά. Και μάλιστα το περίεργο, έως ύποπτο σε αυτή
την ιστορία είναι ότι οι ενδείξεις που υπήρχαν, έδειχναν ακριβώς το
αντίθετο. Έδειχναν ότι άλλη μουσική προτιμούσε ο κόσμος και σε άλλη
μουσική επένδυαν οι δισκογραφικές εταιρείες. Αυτή η απορία, πραγματικά
δεν μου έχει λυθεί ακόμα, για ποιο λόγο συνέβη αυτό στη χώρα μας.
Πως επέλεξαν οι δισκογραφικές να στηρίξουν ένα είδος τραγουδιού που
στην ουσία, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πουλούσε.
Music
Corner: Πως σου φαίνεται το ενδεχόμενο στο μέλλον να διοχετεύεις τη
δουλειά σου στον κόσμο απλά μέσα από την ιστοσελίδα σου; Οδεύουμε
προς αυτή την εποχή όπου οι δισκογραφικές θα είναι παρελθόν; Η τελικά
δεν νοείται δισκογραφία χωρίς δισκογραφικές, ίσως επειδή χρειάζεται
πάντα και το μάρκετινγκ και οι δισκογραφικές κατέχουν πλέον καλά αυτό
το "παιχνίδι";
Φίλιππος Πλιάτσικας: Τίποτα
δεν είναι απαραίτητο στις μέρες μας. Εγώ έφτιαξα ένα ανεξάρτητο δισκογραφικό
label
που λέγεται "Μέλυδρο". Από το Μέλυδρο κυκλοφόρησε και το
cd του MC Yinka που λέγεται "αλάνα". Αυτή ήταν η πρώτη κυκλοφορία.
Το Μέλυδρο θα συνεργάζεται με τις δισκογραφικές σε επίπεδο διανομής...
Music
Corner: ...(τον διακόπτω) άρα χρειάζονται πάντα οι δισκογραφικές!
Φίλιππος Πλιάτσικας: Όχι,
υπάρχουν και άλλες ανεξάρτητες εταιρείες που αναλαμβάνουν διανομές
και προώθηση δίσκων. Εγώ συνεργάζομαι με την EMI, για να πω την αλήθεια,
γιατί είναι φίλοι μου εκεί οι άνθρωποι. Σκέψου μόνο ότι είμαστε 19
χρόνια μαζί! Μεγαλώσαμε μαζί με πολλά παιδιά από αυτή τη δισκογραφική
και τ' αγαπάω. Και να σου πω και κάτι; Δεν θέλω να χάσουν και τη δουλειά
τους. Θέλω να βρεθεί ένας τρόπος να επιβιώσουν τελικά αυτές οι εταιρείες,
γιατί σ' αυτές υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που εργάζονται και ζουν
τις οικογένειές τους. Δεν είναι ένα απρόσωπο πράγμα οι εταιρείες που
πρέπει να το ρίξουμε στη πυρά. Επιμένω όμως ότι τα μεγάλα κεφάλια
αυτών των εταιρειών, έχουν κάνει λάθος επιλογές.
Music
Corner: Ετοιμάζεις κι άλλες παραγωγές
με το "Μέλυδρο", εκτός από την "αλάνα" του MC
Yinka που ήδη κυκλοφόρησε;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Θα ακολουθήσει
το cd "Σε δύο εαυτούς" των Αλκή. Έπειτα θα κυκλοφορήσει
ένα μίνι lp με 5 τραγούδια μίας νέας κοπέλας, Ελληνίδας που ζούσε
στο Λονδίνο, και ήρθε πίσω στην πατρίδα μας για να κυκλοφορήσει τη
δουλειά της η οποία θα είναι με ήχο alternative, pop punk και με αγγλικό
στίχο. Το όνομά της θα ανακοινωθεί σύντομα αλλά θα σου αποκαλύψω πως
το Φθινόπωρο θα εμφανίζεται μαζί μου!
Music
Corner: Συχνά βοηθάς πολλά νέα παιδιά, όπως ο Μύρωνας Στρατής, ο MC
Yinka, η Joanna Drigo, παλιότερα οι Όναρ, τα Σύννεφα με Παντελόνια.
Σε ανανεώνουν αυτές οι συνεργασίες; Επιδιώκεις κι εσύ να συνεργάζεσαι
με νέα στο χώρο άτομα;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Αυτές
οι συνεργασίες με νέα παιδιά είναι για μένα απαραίτητες. Το χρειάζομαι
γιατί κι εγώ παίρνω πολλά από τους νέους ανθρώπους. Μαθαίνω από αυτούς
πολλά πράγματα. Ελπίζω να μαθαίνουν κι αυτοί από μένα.
Music
Corner: Ένας καλλιτέχνης πρέπει να ανανεώνεται μουσικά ή αυτό κάποιες
φορές είναι ίσως λίγο επικίνδυνο; Να χάσει δηλαδή τη μουσική του ταυτότητα;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Υπάρχουν
δύο δρόμοι. Ο ένας οδηγεί στο "μαγαζάκι", ξέρεις, "άσε
τώρα μην αλλάξουμε τίποτα, να κάνουμε τους ίδιους δίσκους με τους
προηγούμενους που είχαν επιτυχία, ώστε να διατηρήσουμε το μαγαζάκι
μας ανοιχτό". Με αυτή την τακτική εγώ δεν συμφωνώ καθόλου. Ο
άλλος δρόμος οδηγεί στην ανανέωση. Ο καλλιτέχνης θέλει να ανανεώνεται
και σε αυτό το δρόμο βαδίζω κι εγώ. Θέλω να ψάχνω και να κάνω καινούργια
πράγματα στη καριέρα μου. Αυτό νομίζω επιβάλλεται για έναν καλλιτέχνη
και ας έχει ρίσκο. Γιατί ειδικά στην Ελλάδα, έχεις δίκιο ότι η ανανέωση
είναι λίγο επικίνδυνη, έχει ρίσκο. Όμως εγώ έχω ανάγκη να κάνω καινούργια
πράγματα. Θεωρώ πως σέβομαι τον ακροατή μου, όταν δοκιμάζω κάτι καινούργιο
και δεν τον κοροϊδεύω δίνοντάς του τα ίδια και τα ίδια.
Music
Corner: Ποιο είναι το καλλιτεχνικό σου οξυγόνο; Η ολοκλήρωση κάθε
νέου τραγουδιού, η δημιουργική διαδικασία στο studio ή το live;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Διαφορετικό
οξυγόνο σου δίνει το καθένα από αυτά που ανέφερες. Είναι διαφορετικής
μορφής το καθένα, αλλά τα χρειάζομαι όλα.
Music
Corner: Φέτος οργώνεις όλη την Ελλάδα με live...
Φίλιππος Πλιάτσικας: Είναι
κάτι που έκανα και πέρσι, όταν και πάλι έδωσα πολλές συναυλίες το
καλοκαίρι. Έχουμε καιρό να παίξουμε στην Ελλάδα και θέλαμε να κάνουμε
και πάλι μια περιοδεία με πολλούς σταθμούς.
Music
Corner: Όλες οι επιτυχίες και οι χαρές που σου έχει δώσει η δουλειά
σου, ένιωσες να είναι τελικά πολύ μικρές σε σημαντικότητα μπροστά
στη χαρά που σου έδωσε η γέννηση της κόρης σου;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Σαφώς!
Δεν υπάρχει βέβαια μέτρο σύγκρισης, είναι τελείως διαφορετικά αυτά.
Όταν μιλάμε για ένα μωρό που γεννιέται, μιλάμε για τη βαθειά ουσία
της ζωής. Οι καλλιτεχνικές επιτυχίες, οι συναυλίες, οι δίσκοι και
όλα αυτά, σε κάνουν να ζεις ωραία τη ζωή σου.
Music
Corner: Τελικά αυτός είναι πράγματι ο υπέρτατος σκοπός του ανθρώπου;
Να γίνει γονιός;
Φίλιππος Πλιάτσικας: Δεν ξέρω
αν είναι υπέρτατος σκοπός, αλλά όταν σου συμβαίνει νιώθεις ένα μικρό
θαύμα. Αυτό μπορώ να το πω γιατί έτσι αισθάνθηκα εγώ.
Music
Corner: Σε φοβίζει ο κόσμος που θα ζήσει η κόρη σου; Σαν γονιός πλέον,
έχεις αρχίσει να σκέφτεσαι διαφορετικά;
Φίλιππος Πλιάτσικας: (γελάει)
Ναι! Έχω αλλάξει. Και με φοβίζει πράγματι ο κόσμος που θα ζήσει η
κόρη μου. Άρχισα να προσέχω πράγματα που πριν δεν τους έδινα σημασία.
Άρχισα να σκέφτομαι το μέλλον που πριν δεν το πολυσκεφτόμουν. Σκέφτομαι
πως θα έρθουν τα πράγματα, τι περιβάλλον θα βρουν αυτές οι γενιές...
Music
Corner: Τελικά έχεις καταλάβει ..."ποιος έχει λόγο στην αγάπη";
Φίλιππος Πλιάτσικας: Όχι,
το ρωτάω σε κάθε συναυλία και ...κανείς δεν μου λέει!
Ο
Φίλιππος Πλιάτσικας με τον Gordon Gano, από τη συναυλία στο Καραϊσκάκη...
------