Προηγούμενες στήλες

 

 

 

 

 

 

 

 

Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2006

Πόσο συχνά ονειρευόμαστε συντροφιά με ένα τραγούδι... Πόσες φορές μας αγγίζει ένας στίχος, μια μελωδία, μια φωνή και δημιουργεί ευχάριστες ή δυσάρεστες σκέψεις...
Στη στήλη αυτή, κάθε Τετάρτη, παρουσιάζουμε τραγούδια μιλώντας για το στίχο, τη μουσική και την ερμηνεία σε καθένα απο αυτά. Δεν είναι απαραίτητο να τα έχουμε λατρέψει, ίσως και να τα έχουμε μισήσει! Εξάλλου απ' το καλό κι απ' το κακό έρχεται η τέχνη...!

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ - ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΚΕΙ

CD: ΦΙΛΟΙ & ΕΧΘΡΟΙ (2006)

Είναι στιγμές που ακούμε κάποιο τραγούδι και νιώθουμε ότι γράφτηκε μόνο για μας! Το κουβαλάμε μέσα μας σαν βαρύ φορτίο και μας ακολουθεί. Ενώ στην ουσία ξέρουμε ότι μας πονά, έχουμε ανάγκη να μας συντροφεύει παντού γιατί μας εκφράζει απόλυτα...

Ακριβώς αυτό μου συμβαίνει με το "Να είσαι εκεί" της Ελεάνας Βραχάλη και του Μιχάλη Χατζηγιάννη, που περιέχεται στο νέο άλμπουμ "Φίλοι & Εχθροί" του τελευταίου, αφού αυτόν τον καιρό βιώνω όσα περιγράφει το τραγούδι. Ας δούμε τους στίχους:

Δεν ξέρω που ν' αρχίσω
κι εσύ ως που να φτάσεις
κρατάω την επαφή μας
κρατάς τις αποστάσεις

Γεμάτο το τασάκι
κι η νύχτα τόσο άδεια
πώς πέρασαν οι μέρες
πώς πέρασαν τα βράδια

Να είσαι εκεί πάντα μέσα στη ζωή μου
τα φώτα της ν' ανάβεις κι ας μην τη ζεις μαζί μου
Αν λίγο μ' αγαπάς να είσαι εκεί
αγάπη της ζωής μου, αγάπη δυνατή

Φοβόμαστε στην πράξη
την καθεμιά μας λέξη
σα σύννεφο η αγάπη
που φεύγει πριν να βρέξει

Αυτός που μιλά ομολογεί τον έρωτα του σε ένα άλλο πρόσωπο, το οποίο όμως κρατά αποστάσεις και δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα. Επικρατεί μία σύγχυση συναισθημάτων ("Δεν ξέρω που ν' αρχίσω / κι εσύ ως που να φτάσεις") κι έπειτα με μία αντίθεση ("Γεμάτο το τασάκι / κι η νύχτα τόσο άδεια") εκφράζεται η απόγνωση, η μοναξιά, η ερήμωση και η αδυναμία.

Στο ρεφραίν έχουμε ένα δυναμικό ξέσπασμα. Ο πρωταγωνιστής, που έχει ξεπεράσει τις αναστολές του, απευθύνεται στο άλλο πρόσωπο και το παρακαλά: "Να είσαι εκεί πάντα μέσα στη ζωή μου / τα φώτα της ν' ανάβεις κι ας μην τη ζεις μαζί μου". Αυτοθυσιάζεται, καθώς είναι έτοιμος να αφιερώσει τη ζωή του στον άλλον χωρίς να νοιάζεται αν εκείνος μπορεί να ανταπεξέλθει... Κρατώντας πάντα την αξιοπρέπειά του (τι παρεξηγημένη λέξη, αλήθεια...) επικαλείται την ευαισθησία του άλλου προσώπου ώστε να το πείσει να μείνει στη ζωή του ("Αν λίγο μ' αγαπάς να είσαι εκεί / αγάπη της ζωής μου, αγάπη δυνατή"). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στους τελευταίους στίχους χρησιμοποιείται τρεις φορές η λέξη αγάπη...

Εφόσον πλέον έχει πει αυτά που θέλει, ο πρωταγωνιστής συμπληρώνει κάνοντας μία καίρια παρατήρηση: "Φοβόμαστε στην πράξη / την καθεμιά μας λέξη", η οποία μπορεί να λειτουργήσει και ως εξήγηση ή ακόμα και ως άλλοθι για το έτερο πρόσωπο. Η ανικανότητά του να εξουδετερώσει αυτό το φόβο και τη δειλία, τον καθιστά αδύναμο να αντιδράσει. Κλείνει με μία θλιβερή διαπίστωση ("Σα σύννεφο η αγάπη / που φεύγει πριν να βρέξει") και δείχνει να παραιτείται από την προσπάθεια να πείσει τον άλλον, αφού κανείς δεν μπορεί να εξαναγκάσει ή να εκβιάσει την αγάπη...

Ας πούμε λίγα λόγια για τους συντελεστές του τραγουδιού. Η Ελεάνα Βραχάλη, δείχνει ένα εξαιρετικό ταλέντο στη συγγραφή στίχων. Δεν είναι μόνο ότι γράφει "πιασάρικα" κομμάτια και ότι συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα (εκτός από το Μιχάλη Χατζηγιάννη έχει συνεργαστεί με την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Νατάσα Θεοδωρίδου, το Γιάννη Πλούταρχο, το Σάκη Ρουβά και άλλους), αλλά οι στίχοι της έχουν την ευαισθησία που μόνο η γυναικεία ψυχή μπορεί να εκφράσει σε αυτό το επίπεδο ("Αν μου τηλεφωνούσες", "Το σ' αγαπώ", "Μη μ' ονειρευτείς", "Να μείνεις εδώ", "Δεν είμαι για σένα", "Δεν είμαι Θεός").

Η σύνθεση τού "Να είσαι εκεί" και οι μελωδικές γραμμές πάνω στις οποίες κινείται, μπορεί να θυμίζουν το "Δε φεύγω" από το δίσκο "Live", αλλά θεωρώ πως το έχουν ξεπεράσει. Μην ξεχνάμε ότι ο ίδιος ο τραγουδιστής παραδέχτηκε πως το κομμάτι αυτό τον έχει στιγματίσει από τότε που το έγραψε. Ακόμα, ας πάρουμε είδηση ότι ο Χατζηγιάννης εγκαταλείπει σιγά σιγά το ποπ και το "εύκολο" και ότι ασχολείται με πιο "σοβαρά" και "έντεχνα" τραγούδια, όσο κι αν αυτό δεν αρέσει σε κάποιους. Όταν υπάρχει πραγματικό ταλέντο η εξέλιξη είναι αναπόφευκτη...

Η ενορχήστρωση του κομματιού ανήκει στο Δημήτρη Μπέλλο και περιλαμβάνει εκτός των άλλων έγχορδα και πνευστά (τζουράς, κλαρίνο και άλλα).

Η σπαρακτική ερμηνεία του Χατζηγιάννη στο "Να είσαι εκεί" προκαλεί συγκίνηση (ιδιαίτερα στο σημείο "αγάπη της ζωής μου, αγάπη δυνατή", όπου στη φωνή διακρίνουμε δισταγμό και τόλμη ταυτόχρονα). Αν δε ζούσα μία τέτοια κατάσταση, αυτό το τραγούδι και μόνο θα με έκανε να θέλω να ζήσω κάτι αντίστοιχο...!

Συγχαρητήρια λοιπόν στους ανθρώπους που έφτιαξαν αυτό το όμορφο σύνολο και τους διαβεβαιώνουμε πως πέτυχαν το σκοπό τους!



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...