Προηγούμενες στήλες

 

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007

Πόσο συχνά ονειρευόμαστε συντροφιά με ένα τραγούδι... Πόσες φορές μας αγγίζει ένας στίχος, μια μελωδία, μια φωνή και δημιουργεί ευχάριστες ή δυσάρεστες σκέψεις...
Στη στήλη αυτή, κάθε Πέμπτη, παρουσιάζουμε τραγούδια μιλώντας για το στίχο, τη μουσική και την ερμηνεία σε καθένα απο αυτά. Δεν είναι απαραίτητο να τα έχουμε λατρέψει, ίσως και να τα έχουμε μισήσει! Εξάλλου απ' το καλό κι απ' το κακό έρχεται η τέχνη...!

ΝΙΚΟΣ ΒΕΡΤΗΣ
ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
(ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ : 2007)

Ο Νίκος Βέρτης πρωτοτυπεί (;) ηχογραφώντας το νέο του δίσκο "Μόνο για σένα" στα ...όρη και στ' άγρια βουνά των Γρεβενών κι εμείς δε χάνουμε ευκαιρία να σχολιάσουμε το ομότιτλο κομμάτι σε στίχους Ηλία Φιλίππου και μουσική Κυριάκου Παπαδόπουλου:

Σβήσε το φως κι άσ' τη σιωπή να μιλά
είναι στιγμές που λεν τα μάτια πολλά
η μοναξιά δεν ήταν φίλη καλή
δεν είχα όνειρα ώσπου σε γνώρισα
και ζω απ' την αρχή

Μόνο για σένα κάνω όνειρα ξανά
μόνο για σένα διαγράφω τα παλιά
έδωσες χρώμα σε μι' ασπρόμαυρη ζωή
νιώθω πως όλα θα τ' αλλάξουμε μαζί

Θα σ' αγαπώ
όσο θα ζω
τη ζωή μου δίνω
πλάι σου να μείνω

Πόσες βραδιές είχα σ' εμένα κλειστεί
ποτό τσιγάρο, η παρέα γνωστή
ήρθες εσύ σαν ήλιος στη συννεφιά
και με ανάστησες, ζωή μου χάρισες
στα πρώτα σου φιλιά

Ειλικρινά έχω κουραστεί πια να ακούω τα ίδια και τα ίδια... Τραγούδια που διαπραγματεύονται το ίδιο θέμα χωρίς καμία, μα καμία πρωτοτυπία. Τραγούδια που υπάρχουν μόνο για να υπάρχουν. Αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτού του συνόλου είναι και το "Μόνο για σένα". Πόσες φορές έχουμε ακούσει στίχους να λένε "μόνο για σένα κάνω αυτό" ή "μόνο εσύ είσαι το άλλο" και δε συμμαζεύεται... Το συγκεκριμένο κομμάτι, όπως και ολόκληρος ο δίσκος στον οποίο ανήκει, πάσχει επιπλέον από αφόρητη έλλειψη πρωτοτυπίας στις μελωδίες, στον ήχο, στην ενορχήστρωση, στις ερμηνείες, στην έμπνευσή του γενικά. Το τετράστιχο:

Θα σ' αγαπώ
όσο θα ζω
τη ζωή μου δίνω
πλάι σου να μείνω

το οποίο υποψιάζομαι ότι εφευρέθηκε απλώς για να επενδύσει τη μελωδία, έχει ειπωθεί εκατομμύρια φορές... Ποιο το νόημα λοιπόν για το Νίκο Βέρτη να ερμηνεύει τέτοιες κοινοτοπίες; Κρίμα, γιατί δείχνει ότι προσπαθεί ν' ακολουθήσει μια αξιοπρεπή πορεία στο χώρο. Προσωπικά, ο Βέρτης μού ακούγεται φάλτσος. Δε βρίσκω να έχει ιδιαίτερο ταλέντο στην ερμηνεία. Η φωνή του δε με αγγίζει καθόλου. Το παλεύει όμως...

Επ' ευκαιρία, τραγούδια σαν το "Μόνο για σένα", το "καινούριο" (σε πολλά εισαγωγικά η λέξη) σουξέ "Σ' έχω επιθυμήσει" του Φοίβου που τραγουδάει ο Μαζωνάκης ή το ανεκδιήγητο "Γλύκα μου κι απόλαυσή μου" των Κέλλυ Κελεκίδου / Διονύση Μακρή (Δρούτσα / Τούντας) θεωρώ πως προσβάλλουν την αισθητική και τη νοημοσύνη των ακροατών! Προσπαθούν να μας κάνουν να τραγουδάμε "μπλα μπλα μπλα" στιχάκια σε καταναγκαστικές χαζοχαρούμενες μελωδίες, χωρίς να σκεφτόμαστε τι λέμε... Ίσως τελικά αυτός να είναι ο στόχος τους: να μη σκεφτόμαστε! Γιατί αν αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να υποψιαζόμαστε, μαύρο φίδι που τους έφαγε...

Κύριοι δημιουργοί αυτών και πολλών ακόμη παρόμοιων "τραγουδιών", μήπως έχει φτάσει η στιγμή να παραδεχτείτε ότι έχει στερέψει πλέον το ταλέντο σας; Μόνο η διάθεση για να κάνετε σουξέ δεν είναι λόγος επαρκής ώστε να παράγετε μουσική "τέχνη"! Αναρωτιέμαι, μήπως έχει έρθει η ώρα να αποσυρθείτε επιτέλους για να ακούσουμε το φρέσκο λόγο νέων ανθρώπων που έχουν πολλά και καλά να πουν αλλά εσείς με τον τρόπο σας τους αποκλείετε από τη δισκογραφία;

---
Περιμένω με χαρά τα δικά σας σχόλια στο loumproukos@musiccorner.gr
---



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...