Τραγούδι
: "Οι στάλες"
Στιχουργός : Ποσειδώνας Γιαννόπουλος
Συνθέτης : Κυριάκος Παπαδόπουλος
Ερμηνεύτρια : Νατάσα Θεοδωρίδου
Αρκετές
εβδομάδες επιθυμούσα να γράψω για τη νέα δισκογραφική
δουλειά της Νατάσας Θεοδωρίδου. Περίμενα πρώτα
να κυκλοφορήσει. Μετά περίμενα να φτάσει στην πρώτη
θέση του δείκτη πωλήσεων της IFPI. Δεν περίμενα άδικα!
Τώρα αναμένω την απονομή πλατίνας. Δε θα διαψευσθώ!
Συνηθίζω
να υπερασπίζομαι αυτοβούλως τη Νατάσα αλλά και όσες
ερμηνεύτριες ανήκουν στην κατηγορία φωνών που χαρακτηρίζονται
αντικειμενικά "μεγάλες". Είμαι από αυτούς
που δεν περίμεναν να τη δουν στη σκηνή του Ηρωδείου
για να "υποκλιθούν". Πιστεύω πως το κύρος
στους χώρους το προσθέτουν οι άνθρωποι και αυτοί είναι
που δημιουργούν ιστορία. Γι' αυτό υποκλίνομαι στην αυθεντική
λαϊκή της χροιά κάθε φορά που την ακούω να τραγουδά.
Με
την κυκλοφορία του cd "Ως εκεί που η καρδιά
μπορεί ν' αντέξει" γέμισε ο τόπος τίτλους και
επικεφαλίδες "Η Νατάσα επιστρέφει". Τίτλοι
που δεν υποστηρίζονταν από κανένα επιχείρημα.
Από
πού επέστρεφε η Νατάσα; Κανείς δεν ήξερε να μας πει.
Μήπως γιατί τελικά ποτέ δεν είχε φύγει για αλλού; Μήπως
γιατί τα τρία τελευταία χρόνια του "Φωτός"
ήταν καθαρά ο εαυτός της; Μήπως γιατί πιο αυθεντική
και λαϊκή δεν ήταν ποτέ άλλοτε;
Οι ψευτοδιανοούμενοι ένιωθαν ενοχλήσεις όταν την άκουγαν
να τραγουδά με αξιοπρέπεια τραγούδια του Στράτου Διονυσίου
και της Ρίτας Σακελαρίου; Δεν μπορούσαν να χωνέψουν
ότι αυτή η σημαντική τραγουδίστρια φορώντας ένα απλό
jean παντελόνι είχε το θράσος να τραγουδήσει στίχους
του Μιχάλη Γκανά το ίδιο καλά όσο και το ρεπερτόριο
των προαναφερθέντων;
Δεν
επέστρεψε η Νατάσα... Ήταν εδώ παρούσα, αλλά κάποιοι
δεν ήθελαν να τη δουν και γύρναγαν την πλάτη τους καθώς
ειρωνεύονταν τις επιλογές της. Αυτοί, οι ίδιοι άνθρωποι,
είναι εκείνοι που φέτος έτρεξαν να τη δουν στην Ιερά
Οδό, να τραγουδήσουν μαζί της, να ζηλέψουν τα ρούχα
της, να εντυπωσιαστούν από το νέο κατάξανθο look της.
Α!
Και να μην ξανακούσω για τις υποτιθέμενες πλαστικές
της επεμβάσεις. Δικαιολογώ τους άντρες που δεν γνωρίζουν
τα γυναικεία κόλπα καλλωπισμού. Εσείς κορίτσια δε γνωρίζετε
πως όταν λεπτύνουμε τη γραμμή των φρυδιών αλλάζει το
βλέμμα μας και μεγαλώνει το μάτι μας; Αφού όλες το κάνουμε
κατά καιρούς. Είναι δυνατόν να κάθεται η Νατάσα στο
δελτίο ειδήσεων γνωστού καναλιού να σηκώνει τα μαλλιά
της προκαλώντας την κάμερα να δείξει ανύπαρκτα σημάδια;
Ήμαρτον...
Για
τους δημιουργούς
Ποσειδώνας
Γιαννόπουλος
Η γοητευτικότερη αντρική φωνή του ελληνικού ραδιοφώνου.
Αγαπημένος μουσικός παραγωγός.
Γεννήθηκε
στις Βρυξέλλες και έμεινε στο Βέλγιο μέχρι δέκα πέντε
ετών. Επέστρεψε στην Ελλάδα και ως μαθητής συνέχισε
τις σπουδές του σε Γαλλικό εκπαιδευτήριο. Με τη λήξη
της εφηβείας του σπούδασε Διακοσμητική και Γραφικές
Τέχνες. Ευτυχώς ο επαγγελματικός του προσανατολισμός
άλλαξε!
Ξεκίνησε
να εργάζεται ως μουσικός παραγωγός το 1987 με 1988 στο
ραδιοφωνικό σταθμό TOP Fm. Η εκφραστική και βαθιά φωνή
του αγαπήθηκε αμέσως.
Συνέχισε τις πετυχημένες επαγγελματικές του συνεργασίες
στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Antenna, Sky, επέστρεψε
το 1997 στον Antenna και τα τελευταία χρόνια μας κρατά
συντροφιά μέσα από τη συχνότητα του Sfera.
Η
μεγάλη του μανία και λατρεία για τη μουσική δεν ξεθυμαίνει
μόνο μέσω του ραδιοφώνου. Στο παρελθόν παράλληλα με
το ραδιόφωνο εργάστηκε ως συντάκτης στο περιοδικό Pop
Corn αλλά και στην εφημερίδα Βραδινή. Επίσης ασχολείται
με την παραγωγή δίσκων.
Η
στιχουργική προέκυψε - βέβαια όχι τυχαία - μέσα από
το μουσικό χώρο στον οποίο κινείται. Συνήθως οι στιχουργοί
που γράφουν με αιτία είναι ευαίσθητα άτομα με ιδιαίτερη
προσωπικότητα. Ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος είναι από αυτούς
που έχουν λόγο να γράψουν και θέματα να εκφράσουν.
Επιτυχίες όπως τα τραγούδια "Σάββατο έκλαψα για
σένα" του Γιάννη Πλούταρχου, το "Πολύ καλά
περνάμε" της Πέγκυς Ζήνα φέρουν την υπογραφή του
Ποσειδώνα. Επίσης έχει συνεργαστεί στιχουργικά με το
Γιώργο Τσαλίκη, το Στέλιο Ρόκκο, την Αγγελική Ηλιάδη
κ.α.
Το
ταλέντο του και η μουσική του μανία έχουν ήδη αρχίσει
να ξεδιπλώνονται σε όλους τους τομείς. Αξιοσημείωτο
γεγονός πως οι παραστάσεις της Νατάσας Θεοδωρίδου στη
σκηνή του "Φωτός" (αλλά και οι φετινές στην
Ιερά Οδό με το Γιάννη Πάριο) έφεραν τη δική υπογραφή
στην καλλιτεχνική επιμέλεια και έκτοτε είναι από τους
βασικούς συνεργάτες της. Επίσης πέρσι επιμελήθηκε το
καλλιτεχνικό μέρος των εμφανίσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
του σχήματος Γιάννη Κότσιρα, Μελίνας Ασλανίδου και Ραλλίας
Χρηστίδου.
Σύντομα
θα ξεκινήσουν και οι εμφανίσεις του Γιάννη Κότσιρα,
Ελένης Τσαλιγοπούλου, Μάνου Πυροβολάκη και Ραλλίας στο
"Άνοδος Πειραιώς" τις οποίες επιμελείται ο
Ποσειδώνας.
Στο
cd "Ως εκεί που η καρδιά μπορεί ν' αντέξει"
υπογράφει στιχουργικά δύο εξαιρετικά τραγούδια τις "Στάλες"
(το οποίο προβλέπω να μείνει από τα κλασικά της Νατάσας)
και το "Καταστροφές".
Με τη σοβαρότητα που τον διακρίνει, την αγάπη για τη
μουσική και τις πολύτιμες γνώσεις του σχετικά με το
ελληνικό τραγούδι, όλα τα ανωτέρω είναι για τον Ποσειδώνα
μόνο η αρχή.
Κυριάκος
Παπαδόπουλος
Βραβεύτηκε προχθές για τη συνθετική συμβολή του στην
επιτυχία του "Πες το μου ξανά". Γνωρίζει τι
ζητά το κοινό και του το δίνει απλόχερα. Αυτό δεν γίνεται
εύκολα. Θέλει ευστροφία και τρόπο. Προσέξτε το χορό
της νότας στο τραγούδι που προανέφερα αλλά και στα "Χίλια
μίλια" του Σάκη Ρουβά και "Καταστροφές"
της Ν. Θεοδωρίδου.
Στις
"Στάλες" έπιασε το ύφος των στίχων και έγραψε
μια όμορφη μελωδία που δε σε δυσκολεύει και δε σου αποσπά
την προσοχή από το στίχο ο οποίος κυριαρχεί.
Το
θέμα : Το ξέρει η λογική μου, αλλά...
Το
ξέρει η λογική μου, αλλά υπάρχει τρόπος να το δεχτεί
και η καρδιά μου; Θέλει μεγάλη δύναμη να δεχτείς ένα
χωρισμό χωρίς να ερωτηθείς, χωρίς να έχεις γνώμη και
δικαίωμα στην προσπάθεια.
Κόβεις
το λαιμό σου και τον καταπίνεις όταν πια - ελπίζεις
μεν - δεν ακούς δε - το "σ' αγαπώ" που άλλαζε
το μαύρο σε άσπρο.
Κάθεσαι βρεγμένος στη βροχή. Μη σου πω πως πέφτεις και
με τα μούτρα στα νερά. Γιατί αν δεν πέσεις στον πάτο
με τα μούτρα δε θα γίνεται να πάρεις πάλι την ανιούσα
οδό.
Η
αξιοπρέπεια θα σου δείξει το όριο, αν είσαι φυσικά σε
θέση να το δεις.
Σημεία
που αξίζουν την προσοχή μας
1.
Η εικόνα του απελπισμένου ερωτευμένου την ώρα που ψάχνει
μια ελπίδα να πιαστεί και κινηματογραφικά ο στίχος τον
παρουσιάζει με τις στάλες της βροχής στο πρόσωπο του.
2. Την επανάληψη των λέξεων
"Το ξέρω". Το ξέρω αλλά κάποιες φορές οι καταστάσεις
δεν είναι όπως τις ξέρουμε είναι και όπως τις νιώθουμε.
3. Ένα "σ' αγαπώ"
στο τέλος των κουπλέ πόση διαφορά μπορεί να κάνει;
4. Και αυτό το θεϊκό "Αχ!"
Της Νατάσας στο ρεφρέν που τα λέει όλα από μόνο του.
Πόσο καημό, απελπισία, απογοήτευση και λύπη μπορεί να
χωρέσει σε ένα απλό "Αχ!";
Να
είστε καλά και να τραγουδάτε όποτε βρίσκεται ευκαιρία...
Μάρθα
Μανώλη
martha@musiccorner.gr
Οι
στάλες
Το
ξέρω πως τελειώνει το όνειρο αυτό
Το ξέρω πως δε βρίσκεις λιμάνι πια εδώ
Μα θα 'ρθω να σε ψάξω και να σε δοκιμάσω
Μ' ένα σ' αγαπώ.
Με
τη βροχή στο σπίτι σου θα περιμένω
Σαν ουρανός που κλαίει θα επιμένω
Οι στάλες της στο πρόσωπο θα μ' ακουμπάνε
Και στην καρδιά παλιές ευχές θα μου ξυπνάνε
Αχ! Να 'σουνα βροχή στην άδεια τη ζωή μου
Στον ουρανό να με πηγαίνεις ψυχή μου.
Το
ξέρω ότι κάνω βουτιά μες στο κενό
Το ξέρω πάλι μόνη τα βράδια θα γυρνώ
Μα ίσως μια λέξη μες στην καρδιά σου τρέξει
Και πεις το σ' αγαπώ.