Προηγούμενες στήλες

21 Μαρτίου 2008
14 Μαρτίου 2008
7 Μαρτίου 2008
29 Φεβρουαρίου 2008
22 Φεβρουαρίου 2008
15 Φεβρουαρίου 2008
8 Φεβρουαρίου 2008
1 Φεβρουαρίου 2008
25 Ιανουαρίου 2008
18 Ιανουαρίου 2008
11 Ιανουαρίου 2008
4 Ιανουαρίου 2008
28 Δεκεμβρίου 2007
21 Δεκεμβρίου 2007
14 Δεκεμβρίου 2007
7 Δεκεμβρίου 2007
30 Νοεμβρίου 2007
23 Νοεμβρίου 2007
16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 28 Μαρτίου 2008

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ - ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
«ΑΛΒΑΝΙΑ» (PHILIPS 6331056)

Το έπος που έγραψαν οι Έλληνες στρατιώτες στα βουνά της Αλβανίας το 1940 ζωντανεύει μουσικά μέσα από αυτό τον δίσκο, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1973 με ερμηνεύτρια τη Μαρινέλλα. Όπως σημείωσαν συνθέτης και στιχουργός στην παρουσίαση του άλμπουμ, ο πόλεμος τους βρήκε μικρά παιδιά στις ιδιαίτερες πατρίδες τους (στην Κέρκυρα ο Κατσαρός, στο Αγρίνιο ο Πυθαγόρας) κι έζησαν από κοντά την ατμόσφαιρα που μύριζε μπαρούτι, την επέλαση του ελληνικού στρατού στο αλβανικό μέτωπο και τον τελικό θρίαμβο επί των Ιταλών, λίγο πριν την εισβολή των Γερμανών και την απαρχή νέων δεινών για τον Ελληνισμό.

Πιστεύω ότι η Μαρινέλλα ήταν η ιδανικότερη επιλογή για να δώσει φωνή σ' αυτά τα τραγούδια, πολλά από τα οποία ακούγονταν στις γιορτές που κάναμε στο σχολείο με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Τα περισσότερα είναι πολύ γνωστά, με πρώτα τα «Οι Ηπειρώτισσες», «Ο έφεδρος», «Πήραμε τ' Αργυρόκαστρο» (στο τέλος του οποίου ακούγεται απόσπασμα από το εμβατήριο «Περνάει ο στρατός»), «Ο Ναπολιτάνος» και φυσικά το «Μάνα μου κρύψε το σπαθί», που είναι γνωστότερο ως «Κράτα μάνα». Αξίζει να προσέξετε τη συγκλονιστική απαγγελία της Μαρινέλλας στο «Γράμμα από το μέτωπο», όπου σε κάποια στιγμή ακούγεται να δακρύζει.

Η συσκευασία του άλμπουμ είναι φτιαγμένη με χαρτί ιλουστρασιόν και στο εσώφυλλο υπάρχουν οι στίχοι των τραγουδιών, φωτογραφίες εποχής από τις μάχες, σημείωμα των συντελεστών και μια εξαιρετική προσωπογραφία της Μαρινέλλας σχεδιασμένη από τον Νίκο Πετρόπουλο (ο οποίος έφτιαξε και το εξώφυλλο). Παραγωγός ήταν ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Δυο παιδιά απ' το Βραχώρι
2) Οι Ηπειρώτισσες
3) Ο έφεδρος
4) Μάνα θα τους περιμένει
5) Γράμμα απ' το μέτωπο
6) Πήραμε τ' Αργυρόκαστρο
7) Ο Ναπολιτάνος
8) Ένας Θεσσαλός φαντάρος
9) Νύχτα ευλογημένη
10) Η κατάρρευση
11) Η οπισθοχώρηση
12) Μάνα μου κρύψε το σπαθί


ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ
«ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΗΔΕΝ» (COLUMBIA SCXG 70023)

Από τους λιγότερο (έως καθόλου...) γνωστούς κύκλους τραγουδιών του Μίμη Πλέσσα, ο οποίος κυκλοφόρησε το 1974 με ερμηνευτές τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Θέμη Ανδρεάδη. Πρόκειται για ένα δίσκο ο οποίος αναφέρεται σ' εκείνους που ξενιτεύτηκαν, μέσα από το παράπονο των δικών τους που έμειναν πίσω και τους περιμένουν να γυρίσουν.

Είναι η μοναδική δισκογραφική συνεργασία του Πλέσσα με τη Γαλάνη, ενώ ο Ανδρεάδης δύο χρόνια αργότερα ήταν ο βασικός τραγουδιστής στη δεύτερη εγγραφή του «Πανοράματος» πάνω σε στίχους του Κώστα Βίρβου το οποίο είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 1971 με μοναδικό ερμηνευτή τον Δώρο Γεωργιάδη.

Οι στίχοι των τραγουδιών ανήκουν στη Σοφία Φίλντιση, εκτός από τρία που έγραψε η Βεατρίκη Δαλαμάγκα. Πρόκειται για μια αρκετά καλή προσπάθεια από κάθε πλευρά, η οποία ωστόσο δε βρήκε ανταπόκριση στο κοινό και οι πωλήσεις δεν ήταν οι προσδοκώμενες, με βάση βεβαίως τα κριτήρια της δισκογραφίας εκείνων των χρόνων. Μέχρι και σήμερα, ο «Σταθμός μηδέν» παραμένει στη σκιά των όσων δημιούργησαν στην καριέρα τους οι συντελεστές του, ωστόσο ποτέ δεν είναι αργά να έλθει στο προσκήνιο.

Η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο (από τους ελάχιστους δίσκους της τότε Columbia που δεν ηχογραφήθηκαν στα δικά της στούντιο). Το εξώφυλλο είναι της Κ. Σιφναίου και του Τ. Χατζή.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Σταθμός μηδέν (Δ. Γαλάνη)
2) Κι όλο καρτερώ (Δ. Γαλάνη)
3) Αδέρφι μου σταμάτα (Θ. Ανδρεάδης)
4) Στο μακρύ γιαλό (Δ. Γαλάνη και χορωδία)
5) Αν μου δίνανε (Θ. Ανδρεάδης και χορωδία)
6) Με πανί, κλωστή κι αγάπη (Δ. Γαλάνη)
7) Γράψε μου δυο λόγια (Δ. Γαλάνη)
8) Πώς να γαληνέψω (Δ. Γαλάνη)
9) Να γίνω ταίρι σου (Στίχοι Β. Δαλαμάγκα) (Θ, Ανδρεάδης)
10) Δέκα φιλιά καμάρι μου (Στίχοι Β. Δαλαμάγκα) (Δ. Γαλάνη)
11) Προσμονή (Δ. Γαλάνη)
12) Μικρές στιγμές (Στίχοι Β. Δαλαμάγκα) (Δ. Γαλάνη)


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ
«ΤΑ ΣΥΝΑΞΑΡΙΑ» (PHILIPS 6483285)

Η μοναδική ως σήμερα δισκογραφική συνεργασία του Γιώργου Χατζηνάσιου με τον Δημήτρη Μητροπάνο, η οποία προκάλεσε αίσθηση το 1981 που κυκλοφόρησε. Κι αυτό γιατί ο τραγουδιστής είχε διαμορφώσει ένα ρεπερτόριο εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το αντίστοιχο του συνθέτη και φαινομενικά οι δρόμοι τους δεν γινόταν να συναντηθούν. Ο ένας του λεγόμενου «εμπορικού» τραγουδιού, ο άλλος του «έντεχνου».

Χαρακτηριστικά, ο Χατζηνάσιος σε συνέντευξή του αρκετά χρόνια μετά είχε αναφέρει: «Όταν μου πρότεινε η εταιρεία να κάνω ένα δίσκο με τον Μητροπάνο, αρχικά δε μου άρεσε η ιδέα. Αναρωτιόμουν τι τραγούδια θα μπορούσα να γράψω για έναν τραγουδιστή που έχει σουξέ το «Τι το θες το κουταλάκι». Ωστόσο, όταν τον γνώρισα και ξεκινήσαμε τη δουλειά άλλαξα εντελώς την άποψή μου».

Η αλήθεια είναι ότι ο Μητροπάνος είχε αποδείξει ότι μπορούσε να ερμηνεύσει έργα υψηλής αισθητικής (όπως για παράδειγμα ο «Άγιος Φεβρουάριος»), ασχέτως αν στο ευρύ κοινό έγινε πιο γνωστός με «εμπορικό» ρεπερτόριο στηριγμένο σε συνθέσεις κυρίως του Σπύρου Παπαβασιλείου και του Τάκη Μουσαφίρη. Με τα «Συναξάρια» κάνει μια στροφή στη μέχρι τότε πορεία του, ενώ και ο Χατζηνάσιος δημιουργεί μελωδίες που να ταιριάζουν στο στυλ του ερμηνευτή. Το περίεργο είναι ότι από το άλμπουμ δεν «περπάτησαν» τόσο τα λαϊκά τραγούδια του, όσο οι μπαλάντες!

Πρόκειται για έναν εξαιρετικό δίσκο, γεμάτο υπέροχα κομμάτια που σχεδόν όλα έγιναν γνωστά και οδήγησαν σε πωλήσεις άνω των 50.000 αντιτύπων. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται τα «Η αγάπη χάθηκε», «Μη παραπονιέσαι τώρα», «Θεσσαλονίκη, Σαββατόβραδο κι Απρίλης», «Στη μνήμη ενός παλιού ρεμπέτη», «Μια παρέα είμαστε» και «Γύρνα το φύλλο», χωρίς να υστερούν τα υπόλοιπα. Μοναδικά τραγούδια, ερμηνευμένα υποδειγματικά από τον Δημήτρη Μητροπάνο.

Αξίζει ν' αναφέρουμε ένα περιστατικό που αφηγήθηκε παλαιότερα ο Γιώργος Χατζηνάσιος σε σχέση με το «Μαυραγορίτης μάγκας». Πρόκειται για ένα «βαρύ» ζεϊμπέκικο το οποίο αν κάποιος δεν γνωρίζει ποιος το έγραψε, αποκλείεται να φέρει στο νου του τον συγκεκριμένο συνθέτη. Την εποχή των ηχογραφήσεων λοιπόν, ο Χατζηνάσιος πήρε μια κασέτα και την άκουγε στο μαγνητόφωνο του αυτοκινήτου του για να κάνει ορισμένες διορθώσεις. Σταμάτησε σ' ένα φανάρι κι επειδή το παράθυρο ήταν ανοιχτό, άκουσε από το διπλανό αυτοκίνητο να λένε: «Πώς είναι δυνατόν ο Χατζηνάσιος ν' ακούει τόσο βαριά ρεμπέτικα;». Εκείνος απάντησε ότι είναι δικό του τραγούδι, αλλά δεν τον πίστεψαν...!

Στο εσώφυλλο του άλμπουμ υπάρχουν φωτογραφίες των δύο συντελεστών, σημείωμα του συνθέτη καθώς και αναλυτική αναφορά των μουσικών που παίζουν. Παραγωγός ήταν ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γαβριήλ Παντζή.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Η αγάπη χάθηκε (Μ. Μπουρμπούλη)
2) Με ξέρουν Σταύρο (Μ. Μπουρμπούλη)
3) Γύρνα το φύλλο (Μ. Ελευθερίου)
4) Μη παραπονιέσαι τώρα (Μ. Κουφιανάκη)
5) Νύχτα (Μ. Μπουρμπούλη)
6) Μια παρέα είμαστε (Μ. Μπουρμπούλη)
7) Στη μνήμη ενός παλιού ρεμπέτη (Μ. Μπουρμπούλη)
8) Σαν κουρέλι (Μ. Ελευθερίου)
9) Θεσσαλονίκη. Σαββατόβραδο κι Απρίλης (Κ. Ντούμου)
10) Πάει η ζωή μου άδικα (Μ. Μπουρμπούλη)
11) Μαυραγορίτης μάγκας (Μ. Μπουρμπούλη)
12) Ορχηστρικό (Μια παρέα είμαστε)



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...