Προηγούμενες στήλες

28 Μαρτίου 2008
21 Μαρτίου 2008
14 Μαρτίου 2008
7 Μαρτίου 2008
29 Φεβρουαρίου 2008
22 Φεβρουαρίου 2008
15 Φεβρουαρίου 2008
8 Φεβρουαρίου 2008
1 Φεβρουαρίου 2008
25 Ιανουαρίου 2008
18 Ιανουαρίου 2008
11 Ιανουαρίου 2008
4 Ιανουαρίου 2008
28 Δεκεμβρίου 2007
21 Δεκεμβρίου 2007
14 Δεκεμβρίου 2007
7 Δεκεμβρίου 2007
30 Νοεμβρίου 2007
23 Νοεμβρίου 2007
16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου συμπληρώνονται τρία χρόνια από τότε που έφυγε από τη ζωή ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ένας από τους σπουδαιότερους τραγουδιστές και συνθέτες που ανέδειξε το ελληνικό τραγούδι. Η στήλη ως έναν ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη του, παρουσιάζει τρεις δίσκους στους οποίους ο «Σερ» εκτός από την ερμηνεία υπογράφει και τη μουσική, σε μια προσπάθεια να φωτιστεί μια σχετικά άγνωστη πτυχή αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη.


ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
«ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΕΥΓΕΙ» (HMV CSDG 40)

Πρόκειται για τον πρώτο «μεγάλο» δίσκο που κυκλοφορεί η τότε Columbia το 1969 με συνθέσεις αποκλειστικά του Γρηγόρη Μπιθικώτση κι ερμηνευτές τον ίδιο, τη Βίκυ Μοσχολιού, τον Λευτέρη Μυτιληναίο και τη Λουίζα Γαΐτη που στο οπισθόφυλλο αναφέρεται μόνο με το μικρό της όνομα. Το άλμπουμ περιέχει τραγούδια τα οποία είτε είχαν εκδοθεί λίγο νωρίτερα σε δισκάκια 45 στροφών, είτε παράλληλα με τον δίσκο 33 στροφών και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία.

Είναι η εποχή που ο «Σερ» του ελληνικού πενταγράμμου βασίζει το μεγαλύτερο ποσοστό του ρεπερτορίου του σε δικές του δημιουργίες, αφού ο Μίκης Θεοδωράκης είναι απαγορευμένος και κυνηγημένος από τη χούντα των συνταγματαρχών και ο Μάνος Χατζιδάκις αυτοεξόριστος στη Νέα Υόρκη. Υπάρχει βεβαίως ο Σταύρος Ξαρχάκος με τον οποίον ο Μπιθικώτσης έχει στενή συνεργασία κι έχει ήδη «ξεπεταχτεί» ο Δήμος Μούτσης, ωστόσο ο «Σερ» επιστρέφει στην ιδιότητα με την οποία έγινε γνωστός στην αρχή της καριέρας του και κάνει νέα «σουξέ» με δικά του τραγούδια.

Τον τίτλο στο δίσκο έδωσε η μεγάλη επιτυχία της εποχής «Μια γυναίκα φεύγει». Ένα χρόνο μετά την «Επίσημη αγαπημένη» που έκανε ρεκόρ πωλήσεων και πάταγο στην ελληνική δισκογραφία, ο Μπιθικώτσης εμπιστεύεται ξανά τη στιχουργό Ελένη Λιάκου η οποία γράφει αυτό το τραγούδι στο ίδιο πνεύμα με το προηγούμενο, αλλά με εντελώς διαφορετικές εικόνες που θυμίζουν σκηνή από κινηματογραφικό έργο: Ένα βάζο με μαραμένα λουλούδια, ένα κάδρο με λυπημένα αγγελούδια, μια βρύση που στάζει, μια πόρτα που τρίζει κ.τ.λ.

Επίσης, στο άλμπουμ περιλαμβάνονται κι άλλες μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες όπως «Το μεσημέρι καίει το μέτωπό σου» και οι πασίγνωστες «Αμφιβολίες» με τον - πολύ νέο τότε - Λευτέρη Μυτιληναίο, ο οποίος είχε ζητήσει από τον Μπιθικώτση να του γράψει ένα τραγούδι κι εκείνος το έκανε το ίδιο βράδυ, σημειώνοντας τους στίχους σ’ ένα πακέτο από τσιγάρα. Επίσης, υπάρχουν τα υπέροχα «Καραβάνια» με τη Βίκυ Μοσχολιού.

Στο οπισθόφυλλο του δίσκου υπάρχει μια φωτογραφία του Μπιθικώτση και σημείωμα της εταιρείας στα ελληνικά και στα αγγλικά, ενώ στις ίδιες γλώσσες αναφέρονται και τα τραγούδια. Στις δεύτερες φωνές είναι η Βούλα Γεωργούτη.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Μια γυναίκα φεύγει (Στίχοι Ελ. Λιάκου) Γρ. Μπιθικώτσης
2) 25 χάντρες (Γρ. Μπιθικώτσης)
3) Τα καραβάνια (Β. Μοσχολιού)
4) Αμφιβολίες (Λ. Μυτιληναίος)
5) Παρεξήγηση χωρίς εξήγηση (Λουΐζα)
6) Κουρελού ((Στίχοι Ελ. Λιάκου) Γρ. Μπιθικώτσης
7) Το μεσημέρι καίει το μέτωπό σου (Στίχοι Ελ. Λιάκου) Γρ. Μπιθικώτσης
8) ¶νοιξε την πόρτα (Γρ. Μπιθικώτσης)
9) Πόσο γελάστηκα (Στίχοι Ελ. Λιάκου) Γρ. Μπιθικώτσης
10) Πες μου πού πας (Στίχοι Ελ. Λιάκου) Λουΐζα
11) Κοριτσάκι (Γρ. Μπιθικώτσης)
12) Ζητώ να βρω παρηγοριά (Στίχοι Β. Γιαννακόπουλου) Λουΐζα


ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ
«ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» (COLUMBIA SCXG 106)

Η τρίτη κατά σειρά ολοκληρωμένη δουλειά του Γρηγόρη Μπιθικώτση με στίχους του Κώστα Βίρβου, αλλά η πρώτη στην οποίαν αναφέρεται το όνομα του σπουδαίου λαϊκού ποιητή. Κι αυτό γιατί στις δύο προηγούμενες («Α-Ω» και «Ουράνιο τόξο») ο Βίρβος είχε συμβόλαιο με την τότε MINOS κι έτσι εμφανιζόταν (και) ως στιχουργός ο ίδιος ο Μπιθικώτσης!

Το άλμπουμ κυκλοφόρησε μέσα σε μια ταραγμένη για τη χώρα μας περίοδο, τον Νοέμβριο του 1973 όταν πια το φοιτητικό κίνημα είχε πάρει τέτοια έκταση που ο μόνος τρόπος για να το καταπνίξει η θρασύδειλη χούντα των συνταγματαρχών ήταν τα τανκς. Ο «Σερ» ήταν νοερά πρωταγωνιστής και σε τούτη την κρίσιμη περίσταση, αφού μέρα και νύχτα τα μεγάφωνα του Πολυτεχνείου έπαιζαν τη «Ρωμιοσύνη» που σφράγισε με τη φωνή του ο μεγάλος ερμηνευτής.

Πάντως, παρά τη δύσκολη χρονικά περίοδο που κυκλοφόρησε το «Πράσινο φως», τα τραγούδια του ακούστηκαν πολύ και πέρασαν στον κόσμο. Πρώτο απ' όλα σε δημοτικότητα και διαχρονικότητα το «Εγνατίας 406» που είναι πασίγνωστο και κατά δεύτερο λόγο το «Καράβι με σημαία ξένη» αγαπήθηκαν και τραγουδήθηκαν πολύ. Εξάλλου, εξαιρετικό είναι και το ομότιτλο που στο ρυθμό του θυμίζει το «Ουράνιο τόξο» του προηγούμενου χρόνου. Στις δεύτερες φωνές ακούγονται η Βούλα Γκίκα και ο αείμνηστος δεξιοτέχνης του μπουζουκιού και σύζυγός της Νίκος Καρανικόλας.

Η παραγωγή ήταν του Γιώργου Μακράκη και η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της Columbia με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο. Στο εσώφυλλο δεσπόζει ένα φωτογραφικό ολόσωμο πορτραίτο του Γρηγόρη Μπιθικώτση, ενώ οι τίτλοι των τραγουδιών αναφέρονται και στα αγγλικά.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Καράβι με σημαία ξένη
2) Εγνατίας 406 (Όπα-όπα)
3) Η αλατιέρα
4) Για πες μου
5) Κίτρινη κάρτα
6) Ο προδομένος
7) Πράσινο φως
8) Επί διαταράξει
9) Προτιμότερο να φύγω
10) Στην κολώνα της ΔΕΗ
11) 100 γυναικεία ονόματα
12) Να ποιος είμαι


ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ
«ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΗΜΟΙ» (COLUMBIA 70182)

Ο πρώτος δίσκος με καινούργιο υλικό που ηχογραφεί ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης μετά τη μεταπολίτευση, αφού το 1974 κι αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας είχε κυκλοφορήσει μια συλλογή με τίτλο «Ο Μπιθικώτσης τραγουδά Θεοδωράκη», με ορισμένες σπουδαίες στιγμές της συνεργασίας των δύο «κολοσσών» της ελληνικής μουσικής.

Οι «Μικροί καημοί» κυκλοφόρησαν το φθινόπωρο του 1975 και δεν διαφέρουν ιδιαίτερα ως προς το ύφος από τις προηγούμενες δουλειές του «Σερ» με τον Κώστα Βίρβο. Λαϊκά τραγούδια που μιλούν για τον έρωτα και τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, με εικόνες δοσμένες υποδειγματικά από τον στιχουργό κι ερμηνευμένες ιδανικά από τον Μπιθικώτση.

Η μεγάλη στιγμή του δίσκου δεν είναι άλλη από το πασίγνωστο «Ένα αμάξι με δυο άλογα», το οποίο συγκαταλέγεται στο πλέον «κλασικό» ρεπερτόριο του ερμηνευτή και δεν έχει σταματήσει να ακούγεται μέχρι και σήμερα στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης. Και όχι μόνον, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που το έχω ακούσει να παίζεται σε μπαράκια και σε κλαμπ που κατά βάση έχουν εντελώς διαφορετικό μουσικό στυλ. Απόδειξη της ανεκτίμητης αξίας του, είναι το γεγονός ότι την ημέρα της κηδείας του «Σερ» υπήρχε έξω από την εκκλησία μια άμαξα με δυο άλογα: Ένα άσπρο κι ένα μαύρο...!

Πάντως, έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται μια κόπωση και μιαν επανάληψη στις μελωδίες που γράφει ο Μπιθικώτσης κι από εκεί και πέρα, οι δίσκοι που θα κυκλοφορήσει θα περάσουν σχεδόν απαρατήρητοι αν και περιείχαν ορισμένα πολύ καλά τραγούδια. Αυτό φυσικά δε μειώνει ούτε στο ελάχιστο την αξία και την προσφορά του μεγάλου ερμηνευτή στον ελληνικό πολιτισμό...

Παραγωγός του δίσκου ήταν ο Γιώργος Μακράκης και η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της Columbia με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο. Στις δεύτερες φωνές η Βούλα Γκίκα και ο Νίκος Καρανικόλας, ενώ στο εσώφυλλο υπάρχει μια φωτογραφία του Μπιθικώτση να παίζει μπουζούκι. Όσο για τη φωτογραφία του εξωφύλλου και του οπισθόφυλλου, θεωρείται πλέον «κλασική» κι έχει χρησιμοποιηθεί πολλάκις έκτοτε...

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Ένα αμάξι με δυο άλογα
2) Ξύπνα Μανώλη
3) Κατηγορήστε με
4) Η τσάρκα
5) 201 (Διπλό παιχνίδι)
6) Όλα τα ρολόγια
7) Ο Πειραιώτης
8) Ο παραβάτης
9) Χαλάσματα (Αστροπελέκι στην ξαστεριά)
10) Ένα χαστούκι με το γάντι
11) Ερήμωσαν οι στράτες (Αρχόντισσά μου)
12) Ένα αμάξι με δυο άλογα (Ορχηστρικό)



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...