Προηγούμενες στήλες

11 Ιουλίου 2008
4 Ιουλίου 2008
27 Ιουνίου 2008
20 Ιουνίου 2008
13 Ιουνίου 2008
6 Ιουνίου 2008
30 Μαΐου 2008
23 Μαΐου 2008
16 Μαΐου 2008
9 Μαΐου 2008
2 Μαΐου 2008
18 Απριλίου 2008
11 Απριλίου 2008
4 Απριλίου 2008
28 Μαρτίου 2008
21 Μαρτίου 2008
14 Μαρτίου 2008
7 Μαρτίου 2008
29 Φεβρουαρίου 2008
22 Φεβρουαρίου 2008
15 Φεβρουαρίου 2008
8 Φεβρουαρίου 2008
1 Φεβρουαρίου 2008
25 Ιανουαρίου 2008
18 Ιανουαρίου 2008
11 Ιανουαρίου 2008
4 Ιανουαρίου 2008
28 Δεκεμβρίου 2007
21 Δεκεμβρίου 2007
14 Δεκεμβρίου 2007
7 Δεκεμβρίου 2007
30 Νοεμβρίου 2007
23 Νοεμβρίου 2007
16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ - ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ
«
ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ» (COLUMBIA 71157)

Ο τελευταίος ολοκληρωμένος δίσκος της συνεργασίας Γρηγόρη Μπιθικώτση και Κώστα Βίρβου που έγραψε τη δική της ιστορία στο λαϊκό τραγούδι, αλλά και ο τελευταίος που υπογράφει ως συνθέτης αποκλειστικά για τον εαυτό του ο αξέχαστος «Σερ». Κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 1980, χωρίς ωστόσο να προσθέσει κάτι στο πλουσιότατο ρεπερτόριο του τραγουδιστή και χωρίς ν' αφήσει κάποια πράγματα πίσω του.

Αυτό βεβαίως δε σημαίνει ότι δεν περιέχει καλές στιγμές, όμως τα πράγματα στο ελληνικό τραγούδι με την είσοδο της δεκαετίας του '80 είχαν πια αλλάξει. Η «παλιά φρουρά» σιγά-σιγά αποχωρούσε και μοιραία ο Μπιθικώτσης δε θα μπορούσε ν' αποτελέσει εξαίρεση. Αν και ηλικιακά δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλος την εποχή της «Μεγαλοπρέπειας» (58 ετών), η φωνή του είχε χάσει πλέον την έκταση και το μέταλλό της και τα σημάδια της (κάπως πρόωρης) φθοράς της είναι ευδιάκριτα στις ερμηνείες του. Έπειτα, οι συνθέσεις του φανερώνουν σημάδια κόπωσης κι έλλειψη έμπνευσης για κάτι καινούργιο. Και πώς να γίνει διαφορετικά όταν επί δέκα και πλέον χρόνια συνεργαζόταν σχεδόν σε μόνιμη βάση με τον Κώστα Βίρβο...

Το τραγούδι που ακούστηκε περισσότερο από αυτό το άλμπουμ είναι το «Κουτούκι του Αράπη» και κατά δεύτερο λόγο «Η τραγουδίστρια». Πάντως, το ομότιτλο θυμίζει ως ένα βαθμό τον παλιό καλό Μπιθικώτση ο οποίος χωρίς ν' αντιγράφει τον εαυτό του, δημιουργεί ένα κράμα από το «Ουράνιο τόξο» και το «Μια βαθιά υπόκλιση».

Παραγωγός ήταν ο Δημήτρης Ράνιος και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο της Columbia τον Οκτώβριο του 1980 με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο και βοηθούς τους Γιώργο Τζάννες και Κώστα Ράινινγκ. Στο εσώφυλλο υπάρχει ένα ασπρόμαυρο πορτραίτο του συνθέτη κι ερμηνευτή.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Στο κουτούκι του Αράπη
2) Απόκληρος της μοίρας
3) Για φιλενάδα είσαι τέλεια
4) Άστα φίλε μου Μιχάλη
5) Στο μετρό
6) Σ' ένα τρένο
7) Μεγαλοπρέπεια
8) Βασίλεψαν τα μάτια μου
9) Ο ύπνος πάλι δε με πιάνει
10) Η τραγουδίστρια
11) Κορίτσι της φτωχολογιάς
12) Μεγαλοπρέπεια (Ορχηστρικό)


ΣΤΡΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
«
ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ» (MINOS MSM 547)

Η δεκαετία του '80 όσον αφορά το «καθαρόαιμο» λαϊκό τραγούδι ανήκει σχεδόν αποκλειστικά στον Στράτο Διονυσίου, ο οποίος είναι ο αναμφισβήτητος «ηγέτης» του με τη μία επιτυχία να διαδέχεται την άλλη. Έτσι λοιπόν, δεν παραξένεψε κανέναν το γεγονός ότι και αυτός ο δίσκος του που κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 1984 ξεπέρασε τις 50.000 αντίτυπα σε πωλήσεις. Ο κόσμος σε κάθε ευκαιρία έδειχνε την εμπιστοσύνη του στον αξέχαστο ερμηνευτή κι εκείνος με τη σειρά του ανταπέδιδε διαλέγοντας όσο μπορούσε καλύτερα τραγούδια για τις εκάστοτε δισκογραφικές δουλειές του.

Θεωρώ ότι ετούτο το άλμπουμ είναι ίσως το πιο «αδικημένο» του Διονυσίου στη δεκαετία του '80. Ναι μεν πήγε πολύ καλά εμπορικά, αλλά κανένα από τα κομμάτια που περιλαμβάνει δεν έμειναν «κλασικά» στο ρεπερτόριό του. Βεβαίως, στην εποχή του ακούστηκαν κι έκαναν επιτυχία τουλάχιστον τρία, όμως η κυκλοφορία του «Σαλονικιού» την επόμενη χρονιά (που σάρωσε σε πωλήσεις) τα έβαλε στην άκρη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες επιτυχίες που ακολούθησαν με τον Τάκη Μουσαφίρη («Εγώ ο ξένος» και «Ποιος άλλος»), τον Τάκη Σούκα («Ο λαός τραγούδι θέλει») και το δίδυμο Αλέκου Χρυσοβέργη-Σπύρου Γιατρά («Νομίζεις») τα «έθαψαν» εντελώς.

Κι όμως, από πλευράς ποιότητας και συνόλου θεωρώ ότι αυτός ο δίσκος περιέχει ορισμένα από τα καλύτερα τραγούδια του Στράτου, ασχέτως αν δεν ακούστηκαν. Μάλιστα, είναι και ο τελευταίος «πολυσυλλεκτικός» του τραγουδιστή αφού στη συνέχεια και μέχρι το τέλος της ζωής του (1990) την ετήσια δισκογραφική του δουλειά υπέγραφε μόνον ένας συνθέτης κάθε φορά.

Τα σουξέ της εποχής εκείνης ήταν το ομότιτλο και το «Μια καρδιά αλήτη», ενώ μεγάλο θέμα δημιουργήθηκε με το πασίγνωστο «Μετακομίζω γιατί χωρίζω». Ο γνωστός τραγουδιστής και συνθέτης του εν λόγω κομματιού Αντύπας, υποστήριξε ότι δεν είχε ζητηθεί η άδειά του για να περιληφθεί το κομμάτι στο δίσκο του Διονυσίου και αν θυμάμαι καλά, προσέφυγε στη Δικαιοσύνη όπου και δικαιώθηκε. Έτσι, μόλις ξεκίνησε η επανέκδοση του βινυλίου σε ψηφιακή μορφή, το τραγούδι έπαψε να υπάρχει στο συγκεκριμένο άλμπουμ κι αυτό ισχύει μέχρι σήμερα. Μόνον όποιος έχει το δίσκο βινυλίου (ή την κασέτα, για να θυμηθούμε και λίγο τα παλιά...) έχει κι ετούτη την εκτέλεση του Στράτου...

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τα «αδικημένα» «Αυτός ο τύπος», «Συγνώμη καρδιά μου», «Ένας δίσκος η ζωή μου», «Αν είναι η αγάπη φονικό» και «Είσαι δεν είσαι δεκαεννέα», που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει ν' ακούγεται. Γενικότερα, είναι ένας πολύ καλός λαϊκός δίσκος με έναν Διονυσίου στις καλύτερες στιγμές του.

Παραγωγός ήταν ο Γιώργος Μακράκης και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτες τον Γιάννη Σμυρναίο και τον Γαβριήλ Παντζή. Στις δεύτερες φωνές η Μαρίνα Βλαχάκη, ενώ την ενορχήστρωση και τη διεύθυνση ορχήστρας επιμελήθηκε ο Θανάσης Πολυκανδριώτης με εξαίρεση τα τραγούδια των Σπύρου Παπαβασιλείου και Αλέκου Χρυσοβέργη που ανήκει στους ίδιους.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Μόνο οι ερωτευμένοι (Θ. Πολυκανδριώτη-Γ. Κλεφτογιώργου)
2) Μετακομίζω γιατί χωρίζω (Αντύπα-Θ. Κολοκοτρώνη)
3) Μια καρδιά αλήτη (Αλ. Χρυσοβέργη-Σπ. Γιατρά)
4) Αυτός ο τύπος (Θ. Πολυκανδριώτη-Β. Παπαδόπουλου)
5) Συγνώμη καρδιά μου (Σπ. Παπαβασιλείου-Μ. Μπιζάνη)
6) Προδομένη αγάπη (Αλ. Χρυσοβέργη-Σπ. Γιατρά)
7) Μη ψάξεις να με βρεις (Γ. Πάριου)
8) Ένας δίσκος η ζωή μου (Θ. Πολυκανδριώτη-Β. Παπαδόπουλου)
9) Είσαι δεν είσαι δεκαεννέα (Θ. Πολυκανδριώτη-Β. Παπαδόπουλου)
10) Τρελοκόριτσο (Χρ. Νικολόπουλου-Γ. Βασιλόπουλου-Λ. Χαψιάδη)

11) Ύστερα φταίει ο φονιάς (Σπ. Παπαβασιλείου-Μ. Μπιζάνη)
12) Αν είναι η αγάπη φονικό (Σπ. Παπαβασιλείου-Μ. Μπιζάνη)
13) Τι να κάνω σ' αγαπώ (Θ. Πολυκανδριώτη-Γ. Πάριου)
14) Είμαστε ένοχοι κι οι δυο (Β. Περπινιάδη)



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...