Η
δεκαετία του '80 μπαίνει με τον Γιάννη Πάριο να είναι
ο τραγουδιστής με τις περισσότερες πωλήσεις από κάθε άλλον
(τουλάχιστον από το 1975 κι έπειτα) και να έχει κερδίσει
για πάντα την εμπιστοσύνη και την αγάπη του κόσμου. Με την
υπέροχη φωνή του και με ένα ρεπερτόριο βασισμένο σε «μεταγλωττισμένα»
τραγούδια είχε καταφέρει ν' αγγίξει το κοινό και κάθε χρόνο
να πουλά εκατοντάδες χιλιάδες άλμπουμ.
Με
την ίδια «συνταγή» λοιπόν, τον Μάρτιο του 1980 κυκλοφόρησε
αυτός ο δίσκος. Ωστόσο, οι πωλήσεις του ξεπέρασαν μόλις
τις 50.000 αντίτυπα. Κι αν ο αριθμός με τα σημερινά δεδομένα
σας φαίνεται μεγάλος, σκεφτείτε ότι εκείνη την εποχή ο Πάριος
δεν έπεφτε ποτέ κάτω από τις 150.000 στη χειρότερη περίπτωση.
Πάντως, ήταν για πολύ καιρό πρώτο σε πωλήσεις και θα σας
αποδείξω ευθύς αμέσως του λόγου το αληθές.
Προσφάτως,
ο καλός μου φίλος κι εξαίρετος τραγουδιστής Γιάννης Κατέβας
μου έδειξε ένα κατάλογο που είχε φτιάξει ο ίδιος τη συγκεκριμένη
περίοδο με τις πωλήσεις δίσκων ανά εβδομάδα, παίρνοντας
τα στοιχεία από την εταιρεία του. Για περίπου πέντε μήνες
από τότε που κυκλοφόρησε το «Σε χρειάζομαι», βρισκόταν πάντα
πρώτο και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο, ακόμη
κι αν επρόκειτο για νέες κυκλοφορίες (λ.χ. το «Ξημερώνει»
με τη Χάρις Αλεξίου, το «Δεν ξεχνιέσαι» με τον Γιάννη Πουλόπουλο
κ.τ.λ.) που βγήκαν μαζί ή αργότερα από το άλμπουμ που εξετάζουμε.
Πάντως,
οι μειωμένες πωλήσεις φαίνεται ότι «θορύβησαν» τον Πάριο
και την εταιρεία κι έτσι από την επόμενη κιόλας δισκογραφική
δουλειά του καταργήθηκαν τα «μεταγλωττισμένα» τραγούδια,
η «μπογιά» των οποίων φαίνεται ότι είχε πλέον περάσει.
Να
πάμε και στο καθαρά καλλιτεχνικό μέρος του δίσκου και να
πούμε ότι έβγαλε αρκετές μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες.
Πέραν του ομότιτλου (μια στιγμές - στιγμές σπαρακτική μπαλάντα
μ' έναν Πάριο συγκλονιστικό), δημοφιλέστατο ακόμη και στις
μέρες μας είναι το υπέροχο «Να 'μουνα Θεός», ελληνική «βερσιόν»
του περουβιανού κομματιού "Alma, corazon y vida"
(«Ψυχή, καρδιά και ζωή») του Adrian Flores, την πρωτότυπη
εκτέλεση του οποίου ακούσαμε το 1987 από τον Γιώργο Νταλάρα
μέσα από τα "Latin".
Από
εκεί και πέρα, ακούστηκαν πολύ τα «Περασμένα ξεχασμένα»,
«Αχ βασανάκι μου και τα άλλα δύο «μεταγλωττισμένα» «Θυμάμαι»
και «Φύγε λοιπόν» του Mort Shuman, το οποίο στα ελληνικά
με στίχους του Νίκου Ελληναίου και τίτλο «Η λίμνη» είχαμε
ακούσει από τη Βίκυ Λέανδρος το 1973 μέσα από το δίσκο της
«Ήταν μια βραδιά». Ο πρωτότυπος τίτλος του είναι "Le
lac majeur". Άλλες καλές στιγμές του άλμπουμ είναι
τα «Χάθηκες ξανά» (στο στυλ του «Λυπήσου με» που είχε κάνει
μεγάλη επιτυχία ένα χρόνο νωρίτερα), «Ας το ξανασκεφτούμε»
και «Τίποτ' άλλο».
Και
μια επισήμανση: Είναι ο μοναδικός δίσκος του Πάριου με «μεταγλωττισμένα»
τραγούδια που δεν έχει γράψει τους ελληνικούς στίχους ο
Πυθαγόρας. Κι αυτό γιατί όταν κυκλοφόρησε το άλμπουμ, ο
σπουδαίος στιχουργός είχε ήδη φύγει από τη ζωή...
Παραγωγός
ήταν ο Αχιλλέας Θεοφίλου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο
Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο και βοηθό τον
Δημήτρη Κατσούλα. Η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας
ήταν του Νίκου Ιγνατιάδη με εξαίρεση τα «Σε χρειάζομαι»
(Χάρης Καλέας) και «Αχ βασανάκι μου» (Νίκος Λαβράνος). Στο
εσώφυλλο του άλμπουμ υπάρχει φωτογραφία του Πάριου και αναλυτική
αναφορά των μουσικών που παίζουν.
Τα
τραγούδια του δίσκου
1) Να 'μουνα Θεός (A. Flores-Δ. Ιατρόπουλου)
2) Περασμένα ξεχασμένα (Ν. Ιγνατιάδη-Δ. Ιατρόπουλου)
3) Χάθηκες ξανά (Γ. Πάριου)
4) Ας το ξανασκεφτούμε (Δ. Σταμπουλή-Σ. Τσώτου)
5) Φύγε λοιπόν (Mort Shuman-Etienne Roda Gil-Γ. Κανελλόπουλου)
6) Στάσου πριν να φύγεις (Δ. Σταμπουλή-Σ. Τσώτου)
7) Σε χρειάζομαι (Γ. Πάριου-Γ. Κανελλόπουλου)
8) Θυμάμαι (C. Obien-Δ. Ιατρόπουλου)
9) Αχ βασανάκι μου (Ν. Λαβράνου-Δ. Ιατρόπουλου)
10) Τίποτ' άλλο (Δ. Γεωργίου-Τ. Καρνάτσου)
11)
Μιαν άλλη φορά (Δ. Σταμπουλή-Σ. Τσώτου)
12)
Όλα δικά σου (Σπ. Βλασσόπουλου-Γ. Κανελλόπουλου)
13)
Ήταν λάθος (Δ. Γεωργίου-Τ. Καρνάτσου)
14)
Άκου μια φωνή (Σπ. Παπαβασιλείου-Μ. Κουφιανάκη)
|