Προηγούμενες στήλες

12 Ιουνίου 2009
5 Ιουνίου 2009
29 Μαΐου 2009
22 Μαΐου 2009
15 Μαΐου 2009
8 Μαΐου 2009
24 Απριλίου 2009
10 Απριλίου 2009
3 Απριλίου 2009
27 Μαρτίου 2009
20 Μαρτίου 2009
13 Μαρτίου 2009
6 Μαρτίου 2009
27 Φεβρουαρίου 2009
20 Φεβρουαρίου 2009
13 Φεβρουαρίου 2009
6 Φεβρουαρίου 2009
30 Ιανουαρίου 2009
23 Ιανουαρίου 2009
16 Ιανουαρίου 2009
9 Ιανουαρίου 2009
19 Δεκεμβρίου 2008
12 Δεκεμβρίου 2008
5 Δεκεμβρίου 2008
28 Νοεμβρίου 2008
21 Νοεμβρίου 2008
14 Νοεμβρίου 2008
7 Νοεμβρίου 2008
31 Οκτωβρίου 2008
24 Οκτωβρίου 2008
17 Οκτωβρίου 2008
10 Οκτωβρίου 2008
3 Οκτωβρίου 2008
26 Σεπτεμβρίου 2008
19 Σεπτεμβρίου 2008
12 Σεπτεμβρίου 2008
5 Σεπτεμβρίου 2008
25 Ιουλίου 2008
18 Ιουλίου 2008
11 Ιουλίου 2008
4 Ιουλίου 2008
27 Ιουνίου 2008
20 Ιουνίου 2008
13 Ιουνίου 2008
6 Ιουνίου 2008
30 Μαΐου 2008
23 Μαΐου 2008
16 Μαΐου 2008
9 Μαΐου 2008
2 Μαΐου 2008
18 Απριλίου 2008
11 Απριλίου 2008
4 Απριλίου 2008
28 Μαρτίου 2008
21 Μαρτίου 2008
14 Μαρτίου 2008
7 Μαρτίου 2008
29 Φεβρουαρίου 2008
22 Φεβρουαρίου 2008
15 Φεβρουαρίου 2008
8 Φεβρουαρίου 2008
1 Φεβρουαρίου 2008
25 Ιανουαρίου 2008
18 Ιανουαρίου 2008
11 Ιανουαρίου 2008
4 Ιανουαρίου 2008
28 Δεκεμβρίου 2007
21 Δεκεμβρίου 2007
14 Δεκεμβρίου 2007
7 Δεκεμβρίου 2007
30 Νοεμβρίου 2007
23 Νοεμβρίου 2007
16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΡΑΣΟΥΛΗΣ
«ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΟΥΛΑΣ» (MINOS MSM 349)

Δε νομίζω να υπάρχει Έλληνας που να μη γνωρίζει έστω ένα τραγούδι αυτού του ιστορικού πλέον δίσκου, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1979. Τα περισσότερα (αν όχι όλα) έγιναν από γνωστά έως πασίγνωστα και πρωταγωνιστούν επί τριάντα ολόκληρα χρόνια σε κέντρα διασκέδασης, συναυλίες, μουσικές σκηνές, αλλά και στις παρέες που μαζεύονται στα σπίτια μ' ένα μπουκάλι κρασί και κάνουν το κέφι τους.

Πρόκειται για την πρώτη (και δυστυχώς) τελευταία ολοκληρωμένη δισκογραφική συνεργασία του αξέχαστου Μάνου Λοΐζου με τη Χάρις Αλεξίου, μετά από κάμποσα χρόνια «φλερτ». Είχε προηγηθεί η συμμετοχή της τραγουδίστριας στο «Καλημέρα ήλιε» το 1973, οι δυο τους έγιναν στενοί φίλοι κι έτσι ήταν θέμα χρόνου για τον συνθέτη να της ετοιμάσει έναν ολόκληρο δίσκο.

Βεβαίως, μέχρι την πραγματοποίησή του συνέβησαν πολλά και διάφορα. Η αρχική ιδέα ήταν να γράψει τους στίχους ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, με βάση μια κασέτα που είχε δώσει η Αλεξίου στον Λοΐζο στην οποία αφηγούταν τη ζωή της και τις δυσκολίες που πέρασε. Ο Παπαδόπουλος πράγματι έγραψε δώδεκα τραγούδια, τα παρέδωσε στον συνθέτη κι όταν μετά από μέρες κλήθηκε να τ' ακούσει, διαπίστωσε ότι τα λόγια δεν ήταν δικά του. Ο Λοΐζος του εξήγησε ότι οι στίχοι ήταν του Μανώλη Ρασούλη και μ' αυτούς επρόκειτο να βγει ο δίσκος, κάτι που δέχτηκε ο Παπαδόπουλος αλλά δεν έκρυψε ότι πικράθηκε με την όλη εξέλιξη.

Απόδειξη για τούτο είναι ότι αρνήθηκε να συμπληρώσει τη δωδεκάδα με τα τραγούδια που έλειπαν όταν του το ζήτησε ο συνθέτης, καθώς ο Ρασούλης από ένα σημείο και μετά έπαψε να έχει έμπνευση. Πρότεινε όμως στον Λοΐζο ν' απευθυνθεί στον Πυθαγόρα κι έτσι είχαμε τη μοναδική συνεργασία των δυο τους, αφού λίγους μήνες μετά ο σπουδαίος στιχουργός έφυγε από τη ζωή.

Ο Λοΐζος με αυτό το άλμπουμ επιστρέφει στα λαϊκά ακούσματα με τα οποία είχε γίνει γνωστός από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Το πολιτικό τραγούδι το 1979 είχε αρχίσει να φθίνει και ο κόσμος ήθελε κάτι άλλο, όπως αποδείχτηκε από την «Εκδίκηση της γυφτιάς» που είχε βγει ένα χρόνο νωρίτερα και σημείωσε απρόσμενη επιτυχία. Ο συνθέτης αντιλήφθηκε ότι τα πράγματα πάνε αλλού και ζήτησε από τον Ρασούλη (στιχουργό της «Γυφτιάς») να συνεργαστούν, αφού τον γνώριζε πολλά χρόνια και οι σχέσεις τους ήταν άριστες. Μετά από πολλά εμπόδια και συνεχείς ανατροπές μέχρι την τελευταία στιγμή, γράφτηκαν τα τραγούδια και τον Ιούνιο του 1979 ο δίσκος βρέθηκε στις προθήκες των ανάλογων καταστημάτων.

Το δράμα αρχίζει από εκεί και πέρα. Οι κριτικές ήταν πραγματικά αποκαρδιωτικές και άκρως αρνητικές για τον συνθέτη, ενώ και οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Μάλιστα, ο παραγωγός Αχιλλέας Θεοφίλου αποκάλυψε χρόνια αργότερα ότι ακόμα και κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, οι ίδιοι οι συντελεστές αναρωτιούνταν πώς θα μπορούσε να πάει καλά αυτός ο δίσκος...

Και φθάνουμε στο φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, όταν η Αλεξίου ξεκινά τις εμφανίσεις της στο «Ζυγό» στην Πλάκα με τον Γιάννη Πάριο και τη Δήμητρα Γαλάνη. Αποφασίζει να βάλει στο πρόγραμμά της τα περισσότερα τραγούδια του δίσκου και πραγματικά γίνεται χαλασμός κόσμου. Οι πωλήσεις του άλμπουμ εκτινάσσονται και ξεπερνούν εν ριπή οφθαλμού τις 100.000 αντίτυπα, ενώ τα τραγούδια αρχίζουν να γίνονται «σουξέ» το ένα μετά το άλλο: «Ο φαντάρος», «Τέλι-τέλι», «Πες μου πώς γίνεται», «Γύφτισσα τον εβύζαξε», «Κι εγώ σαν πόλη», «Τίποτα δεν πάει χαμένο», αλλά πάνω απ' όλα το ένα και μοναδικό «Όλα σε θυμίζουν», το οποίο κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να γίνει επιτυχία.

Παρόλο που ο δίσκος είναι κατά βάση λαϊκός, ο Λοΐζος φροντίζει και πάλι να βάλει δυο τραγούδια με κοινωνικοπολιτικές αναφορές: Το «Μες στο πλήθος» κινείται ακριβώς μέσα στο πλαίσιο της εποχής. Ναι μεν θυμίζει τι πέρασε η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του '60, αλλά αναφέρεται και στην επιθυμία του Έλληνα να τα ξεχάσει όλα αυτά και να γλεντήσει. Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση βοηθά ο Δημήτρης Κοντογιάννης...

Όσο για το «Τίποτα δεν πάει χαμένο», ακούγοντάς το η σύζυγος του Μάκη Μάτσα ζήτησε ν' αλλάξουν οι στίχοι και να γίνει ερωτικό, αλλά ο Λοΐζος επέμενε να μείνει ως έχει διότι «τυχαίνει να είμαστε και αριστεροί», όπως ήταν η απάντησή του...!

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι στα «Γύφτισσα τον εβύζαξε» και «Πες μου πώς γίνεται» στις δεύτερες φωνές ακούγεται η Δήμητρα Γαλάνη...

Παραγωγός ήταν ο Αχιλλέας Θεοφίλου και η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της Columbia με ηχολήπτη τον Στέλιο Γιαννακόπουλο και βοηθούς τον Γιώργο Τζάννες και τον Μανώλη Ψαρρά, καθώς επίσης και στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο. Στο εσώφυλλο υπάρχουν φωτογραφίες των συντελεστών και οι στίχοι των τραγουδιών, καθώς και τα ονόματα των μουσικών που παίζουν.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Γύφτισσα τον εβύζαξε
2) Την όγδοη μέρα
3) Σε πέντε ώρες ξημερώνει Κυριακή (στίχοι Πυθαγόρα)
4) Πες μου πώς γίνεται
5) Όλα σε θυμίζουν
6) Τι να πω (στίχοι Πυθαγόρα)
7) Ο φαντάρος
8) Έκανα τη μοίρα φίλη
9) Κι εγώ σαν πόλη
10) Μες στο πλήθος (συμμετέχει ο Δ. Κοντογιάννης)
11) Τέλι-τέλι-τέλι (στίχοι Πυθαγόρα)
12) Τίποτα δεν πάει χαμένο


ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ - ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
«ΚΑΝΟΝΙΚΑ» (MINOS MSM 551)

Από τους καλύτερους δίσκους του «διδύμου» Κραουνάκης - Νικολακοπούλου, αλλά και της Δήμητρας Γαλάνη που απέδειξε για πολλοστή (και όχι τελευταία) φορά ότι δε φοβάται τους πειραματισμούς και τη διαφορετικότητα στον ήχο. Και η αλήθεια είναι ότι τον Δεκέμβριο του 1984 που κυκλοφόρησε το εν λόγω άλμπουμ, οι καθιερωμένοι και δημοφιλείς τραγουδιστές δε ρίσκαραν να δοκιμαστούν σε άλλο στυλ τραγουδιών από εκείνα που τους είχε συνηθίσει κι αγαπήσει ο κόσμος.

Κι όμως, η Γαλάνη το τόλμησε και στο πέρασμα των χρόνων δικαιώθηκε για την επιλογή της, ασχέτως αν αρχικώς τα ακούσματα του άλμπουμ ξένισαν αρκετούς. Από εκεί και πέρα και μέχρι σήμερα, η εξαίρετη μουσικός (πρώτα απ' όλα) κάθε φορά εμφανίζεται και με κάτι καινούργιο που πολύ συχνά ξαφνιάζει, αλλά σταδιακά περνάει στο κοινό και γίνεται αποδεκτό.

Πάντως, το αρχικό σχέδιο δεν προέβλεπε ολόκληρο δίσκο σε μουσική του Κραουνάκη. Η Γαλάνη πήγε στο σπίτι του για ν' ακούσει δύο τραγούδια που επρόκειτο να ενταχθούν σε μια δουλειά που ετοίμαζε με διάφορους συντελεστές. Ο συνθέτης της έπαιξε στο πιάνο το «Κανονικά» και το «Μη πάμε απόψε πουθενά», εκείνη ενθουσιάστηκε κι αμέσως του πρότεινε να γράψει κι άλλα, ούτως ώστε να κυκλοφορήσει μιαν ολοκληρωμένη δουλειά. Η εταιρεία βεβαίως δεν είδε με καλό μάτι αυτή την εξέλιξη, όμως η επιμονή της τραγουδίστριας έκαμψε κάθε αντίσταση...

Από εκεί και πέρα, η Γαλάνη προχώρησε ένα βήμα παραπέρα ζητώντας από τον Κραουνάκη να χρησιμοποιήσει έναν «ηλεκτρικό» ήχο και με τη βοήθεια του Κώστα Γανωσέλη που επιμελήθηκε τις ενορχηστρώσεις βγήκε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όπως είπαμε, σε πρώτη φάση τα ακούσματα ξένισαν το κοινό αλλά στη συνέχεια ο δίσκος βρήκε τη θέση που του άρμοζε και πρέπει να σημειώσουμε ότι ήταν ο πρώτος στον οποίο χρησιμοποιήθηκαν συνθετητές...

Τα πιο γνωστά τραγούδια του άλμπουμ είναι το υπέροχο «Παραδώσου» και το ομότιτλο, ενώ εξαιρετικές στιγμές είναι και τα «Κλείσε το φως», «Άκουσέ με» και «Απόψε πουθενά». Γενικότερα πάντως, πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά που σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει σε μια «σοβαρή» δισκοθήκη. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ηχογραφήθηκε μέσα σε μόλις ενάμισι μήνα (αρχές Οκτωβρίου - μέσα Νοεμβρίου 1984).

Παραγωγός ήταν ο Γιώργος Μακράκης και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο PDR στη Ριζούπολη. Στη θήκη του δίσκου υπάρχει ένθετο με τους στίχους των τραγουδιών, σημειώματα των συντελεστών και αναφορά των μουσικών που παίζουν.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Παραδώσου
2) Video
3) Δεν είσαι εσύ
4) Μεγάλη αγάπη
5) Κανονικά
6) Κλείσε το φως
7) Άκουσέ με
8) Ακατάλληλο
9) Χωρίς εσένα
10) Απόψε πουθενά
11) Κανονικά



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...